افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز
افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌ شرقی خبر داد افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز تایسیز نیوز/ آذربایجان شرقی رئیس پلیس راهور آذربایجان‌ شرقی از تردد ۷۵۰ هزار وسیله نقلیه در تبریز خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۶، ۴۵۰ هزار وسیله نقلیه در تبریز بود و امسال این تعداد دو برابر […]

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌ شرقی خبر داد

افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز

افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز

تایسیز نیوز/ آذربایجان شرقی رئیس پلیس راهور آذربایجان‌ شرقی از تردد ۷۵۰ هزار وسیله نقلیه در تبریز خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۶، ۴۵۰ هزار وسیله نقلیه در تبریز بود و امسال این تعداد دو برابر شد، ولی شاهد تغییر محسوسی در وضعیت معابر و خیابان‌های شهر نیستیم.

سرهنگ فریدون قنبرزاده امروز (۲۶ اسفند ماه) در نشستی خبری، از کاهش تصادف‌ها در شش ماهه دوم سال در استان خبر داد و گفت: بیشتر تصادف‌های منجر به فوت در اتوبان‌های پاسداران، دیزل‌آباد و ورودی شهرها اتفاق افتاده که عامل انسانی و جاده‌ای در بروز تصادف‌ها تاثیرگذار بوده‌ است.

وی ادامه داد: ۷۳ درصد تصادف‌های منجر به فوت استان در تبریز رخ می‌دهد. همچنین ۵۳ درصد فوتی‌ها در بیمارستان، ۴۱ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف و شش درصد هنگام انتقال به بیمارستان ثبت شده است.

او از ایجاد پلیس مستقل با عنوان پلیس بزرگراه خبر داد و بیان کرد: ما در اتوبان پاسداران و بزرگراه‌های استان، پلیس‌های مستقلی را مستقر کرده‌ایم. همچنین تیم‌های مستقر را تقویت خواهیم کرد.

قنبرزاده رانندگی جوانان و نوجوانان بدون گواهی‌نامه را یک پدیده نوظهور ارزیابی و اظهار کرد: قشر جوان، رانندگی را مانند صحنه‌های فیلم و بازی تصور می‌کنند و حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌ شرقی در آمار تصادف‌های جاده‌ای منجر به فوت در کشور، جایگاه سوم را دارد، افزود: بعد از استان‌های تهران و فارس، آذربایجان شرقی در رتبه سوم کشوری قرار دارد و آمار آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ درصد رشد کرده است. عابران پیاده با ۴۷ درصد، راکب یا ترک‌نشین موتورسیکلت با ۲۳ درصد، راننده خودرو با ۱۸ درصد بیشترین آمار در میان فوت‌شدگان را دارند.

وی آمار متوفیان تصادف‌ها در مسیرهای حاشیه‌ای و پرسرعت را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادف‌ها در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد. انتظار داریم با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، مسافران بعد از افطاری و سحری سفر کنند. در این راستا، آمار تلفات در این ساعت‌ها افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس راهور استان از کاهش سرعت در اتوبان پاسداران از ۷۰ به ۶۰ کیلومتر در ساعت، در اجرای طرح نوروزی خبر داد و گفت: در طرح نوروزی، کنترل شدیدی توسط تیم‌های کنترل محسوس و نامحسوس در اتوبان پاسداران اعمال خواهیم کرد. امیدواریم شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی باشیم.

وی به قفل شدن ترافیکی شهر در روزهای چهارشنبه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پزشکان ویزیت‌های خود را در روزهای زوج هفته و به‌ ویژه چهارشنبه‌ها انجام می‌دهند، حدود ۱۰ هزار خودرو در چهار نقطه شهر یعنی خیابان‌های ۱۷ شهریور، گلگشت، گلکار و ساختمان سلامت، در بازه زمانی مشخص عبور و مرور می‌کنند.

وی از افزایش ۳۰۰ درصدی ثبت تخلف‌های دوبله پارک و پارک زیر تابلو خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ درصد افزایش ثبت و کنترل تخلف‌ها را در استان داریم. همچنین روزانه ۱۲۰۰ پلاک‌گذاری انجام می‌دهیم.

قنبرزاده افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری استان، طرح غربالگری برای رانندگان پرخطر در نظر گرفته‌ایم که حدود ۱۷۰ نفر راننده پرخطر که ۳۰ نمره منفی و استعمال مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی دارند، شناسایی شدند و نکات لازم را به این افراد آموزش می‌دهیم.