اینفوگرافیک| انتخابات مجلس دوازدهم مراغه به روایت آمار
اینفوگرافیک| انتخابات مجلس دوازدهم مراغه به روایت آمار

اینفوگرافیک| انتخابات مجلس دوازدهم مراغه به روایت آمار تایسیز نیوز- انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای با ۲۵۷ هزار و ۷۱۳ واجد شرایط رای برگزار شد و مشارکت ۴۹/۹۲ درصدی که بالاتر از میانگین استانی است، به ثبت رسید. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از دفتر مراغه در انتخابات […]

اینفوگرافیک| انتخابات مجلس دوازدهم مراغه به روایت آمار

اینفوگرافیک| انتخابات مجلس دوازدهم مراغه به روایت آمار

تایسیز نیوز- انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای با ۲۵۷ هزار و ۷۱۳ واجد شرایط رای برگزار شد و مشارکت ۴۹/۹۲ درصدی که بالاتر از میانگین استانی است، به ثبت رسید.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از دفتر مراغه در انتخابات ۱۱ اسفندماه، ۹۶ هزار و ۲۲۶ نفر از مراغه و ۳۲ هزار و ۴۲۲ نفر از عجب‌شیر در رای‌گیری شرکت کردند و به ترتیب مشارکت ۴۷/۴۷ درصدی و ۵۸/۹۱ درصدی در این شهرستان‌ها به بار نشست.

گفتنی است در این حوزه انتخابیه صلاحیت ۴۵ داوطلب مجلس دوازدهم از سوی هیئت اجرایی و شورای نگهبان تایید شده بود که ۱۵ نفر از آنان انصراف دادند و رقابت ۳۰ داوطلب باقیمانده در نهایت به راهیابی «سید فرید موسوی» به خانه ملت منتهی شد.

این انتخابات در فضای رقابتی و همراه با سلامت و امنیت برگزار شد و مشارکت بالای مردم حوزه انتخابیه در مقایسه با میانگین استانی نیز موجب شد تا هر چهار شاخص مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دوره به نحوی مطلوب تحقق یابد.

گفتنی است در این روز اقشار مختلف مردم مراغه در ۱۸۵ شعبه اخذ رای و مردم عجب‌شیر در ۸۶ شعبه اخذ رای شهری و روستایی حضور یافتند تا جایی که برخی‌ها در قامت رای اولی، بعضی دیگر با عصا و ویلچر و تعدادی هم به صورت خانوادگی در پای صندوق‌های رای این شهرستان حاضر شدند.

«مرتضی مینویی» اگرچه تنها چند روزِ قبل، مسئولیت ستاد انتخابات و فرمانداری مراغه را بر عهده گرفت اما به اذعان بسیاری از معتمدان شهر روند برگزاری انتخابات به شکلی مطلوب طی شد و شهرستان برخلاف نخستین روز از مهلت قانونی تبلیغات که شاهد درگیری در یکی از ستادهای انتخاباتی بود، رویداد بزرگ سال را به بهترین شکل ممکن پشت سرگذاشت.

به گزارش تایسیز نیوزمردم این حوزه انتخابیه را از چندین جهت می‌توان برنده انتخابات ۱۱ اسفندماه دانست زیرا از یک سو مشارکت انتخاباتی مطلوبی را به نمایش گذاشتند و از سوی دیگر نیز در برگزاری انتخابات رقابتی و سالم در یک فضای امن سهیم شدند که نویدبخش تقویت سرمایه اجتماعی و توسعه شهرستان به واسطه اتحاد و همدلی است.