بنویسید “شورای شهر” ، بخوانید “شورای شهرداری”
بنویسید “شورای شهر” ، بخوانید “شورای شهرداری”

‍ ‍ .بنویسید “شورای شهر” ، بخوانید “شورای شهرداری” مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز: کارگران به حقوق ۷۰۰ هزار تومانی راضی‌اند وقتی کارگر با این حقوق کار می‌کند چرا ۲ میلیون تومان دهیم؟! متاسفانه شورای شهر دوره پنجم در تبریز همانند مجلس شورای اسلامی دوره دهم خاطره و کارنامه درخشان و قابل دفاعی از خود بر […]

‍ ‍ .
بنویسید “شورای شهر” ، بخوانید “شورای شهرداری”

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز:

کارگران به حقوق ۷۰۰ هزار تومانی راضی‌اند

وقتی کارگر با این حقوق کار می‌کند چرا ۲ میلیون تومان دهیم؟! متاسفانه شورای شهر دوره پنجم در تبریز همانند مجلس شورای اسلامی دوره دهم خاطره و کارنامه درخشان و قابل دفاعی از خود بر جای نگذاشته و علی رغم سپری شدن پنج دوره از شورای شهر، همچنان شاهد ناکارآمدی و ضعف های شدید این نهاد مدنی و بسیار مهم هستیم.

وقتی عده ای افراد که با هدف و قصد کسب منافع شخصی برای خود و نزدیکان خود، به چنین نهادهایی که در عین حال بسیار مهم و تاثیرگذار هستند راه می یابند، نتیجه اش انتخاب شهرداری معامله گر، ضعیف، کم تحرک، ناکارآمد، ترسو و به شدت محافظه کار شده و به تبع آن، انتخاب مدیرانی با تفکرات غیرتوسعه ای، مشمئز کننده، ضدکارگری و … خواهد بود و در نتیجه آن نماینده ها نیز به جای تشکیل شورای شهر مستقل و کارآمد، شورای شهرداری تشکیل خواهند داد و مابقی ماجرا … در تبریز خودمان و در همین مجموعه شهرداری تبریز مدیرانی حضور دارند که بسیار پاک دست، پرکار، توانمند، کارآمد، خلاق و دارای روحیاتی بسیار ارزشی و انقلابی بوده و مدافع قانونی و به حق کارمندان خدوم و کارگران و پاکبانان نجیب، شریف و زحمتکش می باشند که به دلایلی کاملا واضح و مشخص به حاشیه رانده شده اند.

تا زمانیکه مردم در انتخاب نماینده هایشان چه در شورای شهر و چه در مجلس شورای اسلامی بر اساس عقلانیت و بر اساس شایسته سالاری عمل نکنند، نباید هیچ انتظاری جز دیدن چنین خبرهای تلخ و آزار دهنده داشته باشیم و بدون تردید شاهد عقب ماندگی و پس رفت شهرمان در تمام حوزه های توسعه شهری خواهیم بود.

در پایان از آقای استاندار محبوب، مردمی و ارزشی مان تقاضا دارم که نسبت به چنین اظهارنظرهای نسنجیده واکنش مناسب و شایسته ای بدهند تا دیگر بار شاهد شنیدن چنین اراجیف سخیف نباشیم.

جواد راستی
پژوهشگر ارشد اقتصاد سیاسی توسعه