بهادری جهرمی:تخصیص اعتبار ویژه برای احیای دریاچه ارومیه
بهادری جهرمی:تخصیص اعتبار ویژه برای احیای دریاچه ارومیه

سخنگوی دولت خبر داد: تخصیص اعتبار ویژه برای احیای دریاچه ارومیه سخنگوی دولت گفت: امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است. به گزارش تایسیز نیوز، سخنگوی دولت با اشاره به نگاه ویژه به موضوع احیای دریاچه ارومیه گفت: […]

سخنگوی دولت خبر داد:

تخصیص اعتبار ویژه برای احیای دریاچه ارومیه

تخصیص اعتبار ویژه برای احیای دریاچه ارومیه

سخنگوی دولت گفت: امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش تایسیز نیوز، سخنگوی دولت با اشاره به نگاه ویژه به موضوع احیای دریاچه ارومیه گفت: امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این بازدید انتخاب استاندار آذربایجان غربی را به عنوان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از جمله اقدامات دولت برای تسریع در اجرای طرح های مختلف این کارگروه عنوان کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: موضوع دریاچه ارومیه، موضوعی ملی بوده و مختص آذربایجان غربی نیست و همه مردم منطقه و کشور در این خصوص دغدغه دارند.

بهادری جهرمی همچنین تغییرات اقلیمی ایجاد شده در منطقه را به عنوان عاملی مهم در کاهش آب دریاچه ارومیه معرفی کرده و افزود: در صورتی که انتقال آب از منابع متعدد صورت نمی‌گرفت، وضعیت امروز دریاچه ارومیه با توجه به کاهش نزولات آسمانی، بسیار بدتر از روز مشابه سال گذشته بود.

وی در ادامه بر همراهی مردم برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرده و یادآور شد: همه ما باید در راستای حفاظت از این میراث ماندگار گذشتگان تلاش کنیم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز با قایق از دریاچه ارومیه در محدوده پل میانگذر بازدید کرده و مسئولان مربوطه نیز گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده درخصوص احیای دریاچه ارائه کردند.

کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه ضمن شناسایی عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه، راهکارهای اثرگذار در احیا دومین دریاچه شور جهان را در حوزه های مختلف زیست محیطی، کشاورزی، عمرانی، صنعتی و اجتماعی عملیاتی می کند.