تا پایان بهمن صورت می‌گیرد:بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط یک مترو تبریز
تا پایان بهمن صورت می‌گیرد:بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط یک مترو تبریز

تا پایان بهمن صورت می‌گیرد:بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط یک مترو تبریز تحقق وعده‌ اتمام ایستگاه‌های گازران و لاله/ رفع موانع موجود برای اتمام ایستگاه قونقا و بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری شهردار تبریز گفت: سازمان حمل ونقل ریلی طبق زمان‌بندی اعلام‌شده پس از نصب تابلو روزشمار متعهد به اتمام ایستگاه‌های باقیمانده خط […]

تا پایان بهمن صورت می‌گیرد:بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط یک مترو تبریز

تحقق وعده‌ اتمام ایستگاه‌های گازران و لاله/ رفع موانع موجود برای اتمام ایستگاه قونقا و بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری

شهردار تبریز گفت: سازمان حمل ونقل ریلی طبق زمان‌بندی اعلام‌شده پس از نصب تابلو روزشمار متعهد به اتمام ایستگاه‌های باقیمانده خط یک بوده و روند پیشرفت ایستگاه قونقا، آخرین قدم در اتمام کل خط یک نیز قابل قبول است.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در بازدید از ایستگاه ۱۳(قونقا) که آخرین ایستگاه  خط یک قطار شهری تبریز محسوب می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم با برنامه‌ریزی دقیق، پشتیبانی مالی منظم و افزایش شیفت‌های کاری، ایستگاه ۱۳ خط یک قطار شهری نیز در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

  وی با اشاره به برخی نواقص موجود در خط یک مترو افزود: اولویت شهرداری تبریز تکمیل نواقص خط یک  متروی تبریز همچون سیستم تهویه است و علی‌رغم بار مالی سنگین آن، در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

  هوشیار خاطرنشان کرد: رسالت شهرداری تبریز تکمیل خط یک متروی تبریز و بهره‌مندی شهروندان از حداکثر امکانات قطار شهری است. 

وی اضافه کرد : ایستگاه ۱۳  خط یک متروی تبریز مطابق زمانبندی ارائه‌شده تا پایان بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

شهردار تبریز تأکید کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه ۱۳ خط یک مترو، شاهد افزایش خدمات‌دهی قطار شهری، تسهیل تردد شهروندان و کاهش ترافیک شهری خواهیم بود. 

وی با اشاره به عملیات اجرایی خط دو قطار شهری تبریز نیز یادآور شد:  عملیات حفاری خط دو قطار شهری توسط دستگاه‌های تی‌بی‌ام در دو ضلع غربی و شرقی این خط در دست اقدام است و تلاش داریم تا پایان دوره فعلی شورای اسلامی شهر فاز اول خط دو متروی تبریز به ارائه خدمات بپردازد. 

خط یک قطار شهری تبریز سه فاز و  ۱۸ ایستگاه دارد که ۱۷ ایستگاه آن تکمیل و زیر بار ترافیکی رفته است و ایستگاه ۱۳ (قونقا)   که آخرین ایستگاه خط یک محسوب می‌شود، تا پایان بهمن  به بهره‌برداری می‌رسد.