تبریزی‌ها فرزندانشان را چگونه به مدرسه می‌فرستند؟
تبریزی‌ها فرزندانشان را چگونه به مدرسه می‌فرستند؟

تبریزی‌ها فرزندانشان را چگونه به مدرسه می‌فرستند؟ طبق یک نظرسنجی که از طریق واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز انجام گرفت، با شروع فصل تحصیلی جدید، اکثر والدین تبریزی عنوان کرده‌اند که فرزندانشان را با خودروی شخصی به مدرسه می‌برند. به گزارش شهریار، این نظرسنجی که از طریق […]

تبریزی‌ها فرزندانشان را چگونه به مدرسه می‌فرستند؟

طبق یک نظرسنجی که از طریق واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز انجام گرفت، با شروع فصل تحصیلی جدید، اکثر والدین تبریزی عنوان کرده‌اند که فرزندانشان را با خودروی شخصی به مدرسه می‌برند.

به گزارش شهریار، این نظرسنجی که از طریق ۱۲ رسانه پرمخاطب تبریز در فضای مجازی با طرح سوال “با شروع فصل تحصیلی، فرزندانتان چگونه به مدرسه می روند” به اشتراک گذاشته شد، تعداد ۱۶ هزار و ۵۴۴ نفر شرکت کردند. طبق نتایج به دست آمده ۳۵ درصد از شرکت کنندگان گزینه خودروی شخصی، ۲۸ درصد گزینه سرویس مدارس، ۱۰ درصد گزینه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و یا مترو و نهایتا ۲۷ درصد گزینه دوچرخه و یا پیاده را انتخاب کردند. این نتایج در حالی به دست آمده است که طی سال جاری شورای اسلامی شهر تبریز اقدام به تعیین نرخ سرویس مدارس کرده است. با این وجود عدم مدیریت ارگان‌های ذی ربط به غیر از شهرداری در خصوص تامین سرویس مدارس به اندازه کافی، شاهد گرایش اجباری  والدین به استفاده از خودروی شخصی شده ایم. از طرفی استفاده والدین از خودروی شخصی جهت بردن فرزندانشان به مدرسه باعث ایجاد ترافیک سنگین در سطح شهر تبریز شده است.

کانال‌های تلگرامی شهریارنیوز، تبریز خبرلری، عصر تبریز و مساوات و پیج‌های اینستاگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، کاف نیوز، شمس نیوز، تبریزخبرلری، تبریز سیاست، تریبون تبریز، تبریزیم، مساوات و تبریزیمیز این نظرسنجی را به اشتراک گذاشته بودند.