تحقق شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری‌ها
تحقق شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری‌ها

🔘 تحقق شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری‌ها ⬅️ اقدامات لازم برای رسیدن به شاخص شهرهای دوستدار کودک از سوی شهرداری‌های ۱۲شهر پایلوت کشور در حال انجام است از میان ۹کلانشهر، ۳۱مرکز استان، ۱۴۰۰ شهر و ۳۸هزار روستا و دهیاری کشور تا‌کنون فقط ۱۲شهر در فهرست شهرهای پایلوت دوستدار کودک قرار گرفته‌اند.    مهدی […]

🔘 تحقق شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری‌ها

⬅️ اقدامات لازم برای رسیدن به شاخص شهرهای دوستدار کودک از سوی شهرداری‌های ۱۲شهر پایلوت کشور در حال انجام است

از میان ۹کلانشهر، ۳۱مرکز استان، ۱۴۰۰ شهر و ۳۸هزار روستا و دهیاری کشور تا‌کنون فقط ۱۲شهر در فهرست شهرهای پایلوت دوستدار کودک قرار گرفته‌اند. 

  مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌وگو با همشهری: پیمان‌نامه حقوق کودک با بیان حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را یکی از مقبول‌ترین سندهای حقوق بشر است.

  تحقق شهر دوستدار کودک فقط در حیطه اختیار و‌ مسئولیت‌های شهرداری نیست، بلکه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف و متعددی از قبیل سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز باید در این زمینه ورود‌کنند.   

سید کاظم زعفرانچیلر، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز: فعالیت در اداره شهر دوستدار کودک زیرنظر معاونت شهرسازی شهرداری تبریز به ۳حوزه ایمنی و امنیت، اوقات فراغت و آموزش تقسیم‌بندی شده است.