تربیت قرآنی، جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند
تربیت قرآنی، جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی: تربیت قرآنی، جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رونق فعالیت‌های قرآنی و ترویج قرائت، حفظ و تفسیر قرآن در میان اقشار مختلف جامعه، گفت: تربیت قرآنی جامعه و فرزندان ما را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند. مالک رحمتی روز پنج‌شنبه […]

استاندار آذربایجان شرقی:

تربیت قرآنی، جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند

تربیت قرآنی، جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند

تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رونق فعالیت‌های قرآنی و ترویج قرائت، حفظ و تفسیر قرآن در میان اقشار مختلف جامعه، گفت: تربیت قرآنی جامعه و فرزندان ما را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند.

مالک رحمتی روز پنج‌شنبه ۱۶فروردین ماه در نشست صمیمی با تشکل‌های قرآنی استان، گفت: جامعه ما امروز بیش از پیش به قرآن و تعالیم اهل بیت نیاز دارد و هر آفتی که در جامعه به وجود می‌آید به دلیل دوری از این دو نعمت بزرگی است که خدواند به ما عنایت کرده است.

وی تاکید کرد: امروز بزرگترین وظیفه ما این است که بتوانیم این دو امانت گرانبها و میراث ارزشمند که یادگار پیامبر اسلام است را گرامی بداریم و به هر دو به یک اندازه بپردازیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب زندگی است و جامعه اسلامی باید بر مدار قرآن بچرخد، اظهار داشت: اگر امروز در جامعه شاهد معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نامهربانی‌ها هستیم به این دلیل است که جامعه ما از قرآن فاصله گرفته و نتوانسته‌ایم قرآن را در زندگی و نظام اداری و اجتماعی خود پیاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: باید جامعه خود را نسبت به قرائت و تفکر در قرآن مجهز و مسلط کنیم؛ قرائت و روخوانی صحیح قرآن یک قدم مثبت است و اگر با تفکر در معانی، معارف و مفاهیم آن همراه باشد و بالاتر از آن اگر به تفاسیر پرداخته شود نور علی نور خواهد شد.

وی افزود: جلسات تفسیر قرآن باید رونق گیرد تا بتوانیم زندگی را بر مدار قرآن اداره کنیم و اگر به حقایق و لطایف قرآن دست پیدا کنیم، زندگی ما آرام‌آرام قرآنی خواهد شد.

رحمتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مکررا به موضوع حفظ قرآن تاکید دارند، گفت: در آذربایجان شرقی کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است، اما کافی نیست و باید به حفظ قرآن در مدارس و جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه که جامعه و فرزندان ما را از آفت‌های اجتماعی بیمه می‌کند تربیت قرآنی است و این زمانی موثر خواهد بود که از دوران کودکی و نوجوانی و در مدارس اتفاق بیفتد.

وی با قدردانی از مردم استان به خاطر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات، گفت: مردم ما اثبات کردند که عاشق قرآن و اهل بیت هستند و حرمت ماه مبارک رمضان را به بهترین شکل حفظ کردند که به این موضوع باید ارزش دهیم.