تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اهر ۲ برابر شد
تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اهر ۲ برابر شد

‍ 🔴 تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اهر ۲ برابر شد/ هم‌چنان عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌های اهر ممنوع است/ وضعیت شهرستان اهر از «قرمز» عبور کرد دکتر محمد میرزاپور؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر: 🔹 وضعیت ویروس کرونا در شهرستان اهر طی روزهای اخیر از «قرمز» عبور کرده و به سمت وضعيت […]

‍ 🔴 تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اهر ۲ برابر شد/ هم‌چنان عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌های اهر ممنوع است/ وضعیت شهرستان اهر از «قرمز» عبور کرد

دکتر محمد میرزاپور؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر:

🔹 وضعیت ویروس کرونا در شهرستان اهر طی روزهای اخیر از «قرمز» عبور کرده و به سمت وضعيت حاد در حرکت هستیم که البته باید گفت شرایط چندان مطلوب نیست.

🔹 طی ۱۰ روز اخیر، آمار موارد بستری ناشی از ابتلا به کروناویروس در بیمارستان باقرالعلوم اهر بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

🔹 اگر بخواهیم دلایل افزایش آمار ابتلا و بستری را بررسی کنیم به مواردی همچون تجمعات ناشی از تعطیلی‌های عید سعید فطر و ۱۴ و ۱۵ خرداد و عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌ی ۱/۵ متری خواهیم رسید.

🔹 متأسفانه موارد مثبت در برخی مشاغل از جمله قشر فرهنگی (معلمان) نسبت به ماه‌های قبل روند افزایشی دارد.

🔹 شرایط از نظر مردم با توجه به کاهش محدودیت‌ها عادی شده که کاهش اطلاع‌رسانی‌ها و خستگی مردم و مسئولین از ادامه شرایط موجود، باعث کاهش حساسیت‌ها شده است.

🔹 بیش از ۲۰٪ موارد ابتلای قطعی اخیر در مناطق حاشیه‌ای و فقیرنشین می‌باشد که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌وضوح مشاهده می‌شود.

🔹 ۱۵/۷ درصد موارد مثبت مبتلای قطعی به ویروس کرونا طی سه ماهه نخست امسال سابقهٔ‌ی حضور در عروسی، عقد یا مهمانی دارند.

🔹 ۹/۴ درصد درصد موارد مثبت (ابتلای قطعی به ویروس کرونا) سه ماهه نخست امسال سابقهٔ‌ی حضور در بازار دارند.

🔹 همچنین بیش از ۴۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا طی ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد در شهرستان اهر سابقه‌ی مسافرت دارند.

🔹 روند ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که سابقه‌ی مسافرت، حضور در مراسم و مهمانی و حضور در بازار هم‌چنان افزایشی است.

🔹 ظاهراً برخی از قهوه‌خانه‌ها قصد دارند عرضه قلیان را از سر بگیرند، بدانند که هنوز اجازه‌ای به سرو قلیان در قهوه‌خانه‌ها داده نشده و در صورتی که فردی از تصمیمات تخطی کند، علاوه بر پلمپ واحد صنفی، به دستگاه قضایی نیز معرفی معرفی خواهد شد.