تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود
تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود تایسیز نیوز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود، اظهار کرد: از شهرستان هشترود علما، فقها،دانشمندان و شاعران برجسته‌ای به جامعه هنر و فرهنگ ایران معرفی شده است. […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود

تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود

تایسیز نیوز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنوع فرهنگ باعث پویایی و شکوفایی ایران می‌شود، اظهار کرد: از شهرستان هشترود علما، فقها،دانشمندان و شاعران برجسته‌ای به جامعه هنر و فرهنگ ایران معرفی شده است.

سید محمدحسین بلاغی در دیدار با خبرنگاران و هنرمندان هشترودی، خاطرنشان کرد: هنرمندان مراجع و خواص‌ جامعه هستند و علیرغم داشتن مسائل و مشکلات زیاد، باز هم به کار هنری و خبری خود ادامه می‌دهند تا باری از مشکلات جامعه را بر دوش کشیده و در حل آن‌ها کمک حال جامعه باشند.

به گزارش تایسیز نیوز، وی مطرح کرد: بخش اعظمی از فعالیت‌های هنری استان آذربایجان شرقی به خود مردم واگذار شده است و اداره کل نیز با حمایت تمام قد از این برون سپاری در پی خدمت بیشتر و بهتر به جامعه فرهنگی و هنری است.

وی اضافه کرد: برای تجهیز و ساخت مجتمع فرهنگی هشترود، ۱۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است تا ساختمان نیمه کاره این مجموعه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه اظهارکرد: هنرمندان و اصحاب رسانه برای همیشه از مسئولان گلایه‌مند هستند چرا که آنچنان که باید به این قشر عظیم توجهی نشده است.

فرید قشلاقی اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف شهرستان از وجود نخبگان، هنرمندان، خبرنگاران و تمامی اقشار مختلف استفاده خواهد شد تا از توانایی‌های آن‌ها در بهبود وضعیت همه جانبه شهر بهره‌برده شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان با هنرنمایی خویش در پی هنر پروری خویش با هنرهای موجود در هنر سرای ایران هستند تا بتوانند با اثرات خود هنرهای ماندگاری را برای هنرستان ایران به یادگار بگذارند.

وی یادآور کرد: فضا برای کار هنرمندان، هنر دوستان، خبرنگاران، اصحاب رسانه و … در حوزه‌های مختلف در هشترود باز است و ما از این قشر عظیم در جهت بهبود وضعیت حقیقی و حقوقی خود و جامعه حمایت می‌کنیم.

رئیس اداره ارشاد اسلامی هشترود نیز در این جلسه گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اعم از پلاتو، سینما و … در شهرستان هشترود موجود نبود اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران، بعضی از زیرساخت‌ها در هشترود برای استفاده عموم ایجاد شد.

علی‌اکبر زاده یادآور شد: انجمن خوشنویسی، انجمن شعر، انجمن تئاتر و چندین انجمن دیگر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود ایجاد شده است و ما در پی ایجاد انجمن‌های دیگر نیز در هشترود هستیم.

با حضور مدیرکل،فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی؛  نمایشگاه خطاطی جعفر بصیری در نگارخانه استاد واعظی اداره ارشاد اسلامی هشترود گشایش یافت و نمایشگاه فوق تا یک هفته برای تماشای عموم دایر خواهد ماند.