توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳
توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد: توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳ تایسیز نیوز – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی روستاهای حریم رود ارس بخشی از برنامه تحولی استان در سال ۱۴۰۳ است. حیدر فتح‌زاده در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به ارائه […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد:

توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳

توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳

تایسیز نیوز – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی روستاهای حریم رود ارس بخشی از برنامه تحولی استان در سال ۱۴۰۳ است.

حیدر فتح‌زاده در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به ارائه برنامه تحولی دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریتی استان تسهیل‌گری در بهره‌مندی روستاییان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حریم رود ارس است. 

وی یادآور شد: توسعه گردشگری، تسهیل گری در جذب سرمایه، توسعه ساحل سازی، بهسازی راه‌های روستایی، احداث جاده کلاله تا جلفا، مدیریت منابع آبی و کشاورزی با رویکرد مشارکت مردم در اجرای آنها بخشی از برنامه‌های توانمندسازی روستاییان در پهنه ارس به شمار می‌رود.

فتح‎زاده خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از استان‌های راهبردی و دارای مأموریت‌های ملی قابل توجه کشور است که از نظر تقسیمات حوضه‌های آبریز کشور، ارس، سفیدرود،ـ قزل اوزون و دریاچه ارومیه پهنه استان را پوشش می‌دهند که بیشترین مساحت استان در محدوده حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار گرفته است.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظمی از فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و … را در فرایند فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.