جایگزینی و فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است
جایگزینی و فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است

جایگزینی و فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : به موازات مبارزه با قاچاق پوشاک باید درصدد جایگزینی محصول ملی و فرهنگ سازی آن باشیم . به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی حبیب امین زاده در جلسه کارگروه […]

جایگزینی و فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : به موازات مبارزه با قاچاق پوشاک باید درصدد جایگزینی محصول ملی و فرهنگ سازی آن باشیم .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی حبیب امین زاده در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه افزود : در سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان صورت گرفته و در همین راستا باید محصول اصیل و با کیفیت به عنوان جایگزین معرفی شود .
وی ادامه داد : رقابت پذیر بودن ، کیفیت و قیمت مناسب جزء مولفه های مهم این محصول بومی بشمار می رود
وی با اشاره به اینکه مصمم به حمایت از تولید ملی هستیم اظهار داشت : فرهنگ سازی استفاده از تولید ملی از طریق رسانه ها بویژه رسانه ملی از یک سو و همت و تلاش مضاعف تولیدکنندگان پوشاک استان از سوی دیگر باعث خواهد شد با رونق محصول ایرانی شاهد کاهش قاچاق باشیم .
امین زاده وجود واسطه های زائد بین مصرف کننده و تولیدکننده پوشاک را عاملی برای کاهش اثربخشی تسهیلات ارائه شده به این بخش عنوان نمود و گفت : تزریق هر میزان تسهیات مالی به صنعت به نفع واسطه هاست تا تولید کننده و مصرف کننده که باید ترتیبی اتخاذ شود تا حد الامکان شاهد کاهش منطقی واسطه ها باشیم .
در این نشست که معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت و همچنین نظارت و بازرسی سازمان ، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اتاق اصناف تبریز و اتحادیه های صنفی و انجمن های صنعتی مرتبط با حوزه پوشاک حضور داشتند ؛ مواردی همچون ارائه تسهیلات کم بهره بانکی ، حمایت های رسانه ای ، حمایت سازمانهایی نظیر شهرداری و امورمالیاتی ، برگزاری مدون نمایشگاه های مد و لباس ، نظارت بیشتر بر فضای مجازی برای جلوگیری از فروش پوشاک قاچاق در بستر پیام رسانهای مجازی در جهت حمایت از تولید ملی در صنعت پوشاک مطرح شد .