جبران عقب ماندگی‌های مس سونگون نیاز به کار فراوان دارد/افزایش ۲۵ برابری نقدینگی سونگون
جبران عقب ماندگی‌های مس سونگون نیاز به کار فراوان دارد/افزایش ۲۵ برابری نقدینگی سونگون

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: جبران عقب ماندگی‌های مس سونگون نیاز به کار فراوان دارد/افزایش ۲۵ برابری نقدینگی سونگون تایسیز نیوز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به طرح های در دست اجرای مجتمع مس سونگون، گفت: کار زیادی برای جبران عقب ماندگی‌های این مجموعه داریم البته امسال ۲۵ برابر نقدینگی مس […]

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

جبران عقب ماندگی‌های مس سونگون نیاز به کار فراوان دارد/افزایش ۲۵ برابری نقدینگی سونگون

تایسیز نیوز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به طرح های در دست اجرای مجتمع مس سونگون، گفت: کار زیادی برای جبران عقب ماندگی‌های این مجموعه داریم البته امسال ۲۵ برابر نقدینگی مس سونگون افزایش یافت.

امیر خرمی‌شاد روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر جدید مجتمع مس سونگون ورزقان، با بیان اینکه مجموعه سونگون، مملو از حس نشاط، فعالیت، کار و تلاش است، اظهار کرد: مدیر جدید سابقه کار مدیریتی، اجرایی و نگاه فنی و تخصصی دارد.

وی گفت: کار زیادی برای انجام در سونگون داریم چون که توسعه در این مجموعه نسبت به سایر مجموعه‌ها عقب افتاده و باید جبران شود در سال گذشته کل بودجه تزریقی برای توسعه سونگون حدود هفت هزار میلیارد ریال بود ولی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای توسعه این مجموعه تزریق کردیم که رقمی ۲۵ برابر سال گذشته است.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی‌ها با همفکری همدیگر و مسئولان استانی و شهرستانی رفع می شود، افزود: با هدف تولید پایدار در سونگون نیازمند هماهنگی و همکاری با استانداری و سایر مجموعه‌های استانی هستیم.

در حال انجام کارهای تبدیل مس سونگون به یک شرکت بهره بردار هستیم و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نیز الزامات این اقدام اعلام می‌شود.

وی در خصوص شرکت مس آذربایجان به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه، اظهار کرد: در حال انجام کارهای تبدیل مس سونگون به یک شرکت بهره بردار هستیم و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نیز الزامات این اقدام اعلام می‌شود.

توسعه مس سونگون مورد تاکید است

مدیرعامل جدید شرکت صنایع مس ایران نیز بر لزوم توسعه در مس سونگون تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط کاملا متفاوتی در سونگون باشیم.

محمد جعفر عظمایی، مدیر جدید مجتمع مس سونگون ورزقان افزود: بر سنگینی مسئولیتی که امروز بر عهده بنده گذاشته می‌شود، واقف هستم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به لحاظ شاخص‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی متاثر از مس سونگون است در حالی که ارزش کل طرح های آذربایجان شرقی به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد اما مجتمع مس سونگون به تنهایی ۶۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد.ارزش کل طرح های آذربایجان شرقی به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد اما مجتمع مس سونگون به تنهایی ۶۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد.


وی، پیگیری و اجرای سریع و به موقع پروژه‌ها، پیگیری انتظارات مردم آذربایجان شرقی برای تشکیل شرکت مس آذربایجان(شمسا) و پیگیری اجرای مصوبات را سه اولویت کاری خود عنوان کرد.
به گزارش تایسیز نیوز، در این مراسم از خدمات عباسزاده مدیرعامل سابق مس سونگون تقدیر و محمدجعفر عظمایی که پیش از این مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بود به عنوان مدیرعامل مس سونگون معرفی شد.