جذب ۲۵ درصدی بیشتر گردشگر با ایجاد زیرساخت های لازم میسر است
جذب ۲۵ درصدی بیشتر گردشگر با ایجاد زیرساخت های لازم میسر است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی: جذب ۲۵ درصدی بیشتر گردشگر با ایجاد زیرساخت های لازم میسر است تایسیز نیوز- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: جذب ۲۵ درصدی بیشتر گردشگر و توسعه این صنعت جز با ایجاد و فراهم سازی امکانات زیرساختی ممکن نمی شود. به‌ گزارش تایسیز نیوز، احمد حمزه‌زاده […]

مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

جذب ۲۵ درصدی بیشتر گردشگر با ایجاد زیرساخت های لازم میسر است

تایسیز نیوز- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: جذب ۲۵ درصدی بیشتر گردشگر و توسعه این صنعت جز با ایجاد و فراهم سازی امکانات زیرساختی ممکن نمی شود.

به‌ گزارش تایسیز نیوز، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به هدف گذاری رشد ۲۵ درصدی ورودی گردشگران داخلی و خارجی به آذربایجان شرقی برای سالجاری، دست یابی به این هدف مهم را منوط به توسعه زیرساخت‌های گردشگری دانست و خواستار هماهنگی و تعامل بیش از پیش دستگاه های مختلف اجرایی در این راستا شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد گردشگرانی که به طور رسمی و با اسناد و مدارک در آذربایجان شرقی اقامت‌ داشتند سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود که در مسیر تحقق هدف افزایش ۲۵درصدی جذب گردشگران، باید زیرساخت‌ها و تأسیسات مورد نیاز برای چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر برای امسال مهیا شود.

حمزه زاده یادآور شد: برای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌های اصولی در قالب مجوزهای انبوه با رعایت ضوابط و قوانین مربوط به تأسیسات گردشگری اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که موافقت‌های اصولی و صدور مجوز برای احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و مراکز بومگردی‌ها مسیری بسیار تاثیرگذار و محوری برای افزایش توانایی استقبال استان از ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

حمزه زاده با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری ۲۵درصدی در همه حوزه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، گفت: در راستای رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگر به استان و با توجه به اشغال ۷۰ درصدی اقامتگاه‌های رسمی استان در ایام نوروز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها بسیار لازم و ضذوری است.

به گفته وی در این راستا بهره‌برداری از یکهزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های آذربایجان شرقی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری است.

به گزارش تایسیز نیوز، آذربایجان شرقی با برخورداری از انواع جاذبه های گردشگری و داشتن بیش از چهار هزار اثر، ابنیه و محوطه تاریخی و باستانی که ۲ هزار و ۲۶ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، از استان های گردشگری پذیر ایران به شمار می رود.

مجموعه بازار تاریخی تبریز، کلیسای سنت استپانوس و مجموعه کاروانسراهای خواجه نظر جلفا، گویجه بل و جمال آباد میانه از آثار جهانی آذربایجان شرقی است.

آذربایجان شرقی هم اکنون ۸۶ هتل و هتل آپارتمان به همراه ۲۵۶ واحد بومگردی، گردشگری و رستوران سنتی با حدود ۲۰ هزار تخت دارد.