حمایت اتحادیه اروپا از طرح ضدایرانی آمریکا در شورای حکام
حمایت اتحادیه اروپا از طرح ضدایرانی آمریکا در شورای حکام

حمایت اتحادیه اروپا از طرح ضدایرانی آمریکا در شورای حکام کشورهای اروپایی قصد دارند از طرح آمریکا در جلسه شورای حکام برای متهم کردن ایران به همکاری نکردن با آژانس حمایت کنند. این درحالی است که روسیه و ایران قبلا درباره عواقب جدی این تصمیم به کشورهای اروپایی و آمریکا هشدار دادند. کشور‌های اروپایی سعی […]

حمایت اتحادیه اروپا از طرح ضدایرانی آمریکا در شورای حکام

حمایت اتحادیه اروپا از طرح ضدایرانی آمریکا در شورای حکام

کشورهای اروپایی قصد دارند از طرح آمریکا در جلسه شورای حکام برای متهم کردن ایران به همکاری نکردن با آژانس حمایت کنند. این درحالی است که روسیه و ایران قبلا درباره عواقب جدی این تصمیم به کشورهای اروپایی و آمریکا هشدار دادند.

کشور‌های اروپایی سعی دارند تا از طرح آمریکا برای انتقاد از همکاری نکردن ایران با آژانس، در جلسه شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی، حمایت کنند.
 

اتحادیه اروپا قصد دارد از طرح ضد ایرانی آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کند.

انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند از طرح آمریکا در جلسه شورای حکام برای متهم کردن ایران به همکاری نکردن با آژانس حمایت کنند. این درحالی است که روسیه و ایران قبلا درباره عواقب جدی این تصمیم به کشورهای اروپایی و آمریکا هشدار دادند.

سه قدرت اروپایی که همگی از طرف‌های توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هستند، با توزیع پیش نویس قطعنامه‌ای در نشست وین، نگرانی جدی خود را در مورد کاهش شفافیت ایران ابزار کرده و از این کشور خواسته اند گام‌های خود را به عقب برگرداند.

در پیش‌نویس این قطعنامه که برای اعضای شورای حکام آژانس انرژی هسته‌ای ارسال شده و رویترز آن را مشاهده کرده است، همچنین درباره فقدان پیشرفت در اخذ توضیحات از ایران در مورد ذرات اورانیوم پیدا شده در سه سایت قدیمی، از جمله دو سایت که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هفته گذشته برای اولین بار گزارش کرد، ابراز ناخرسندی شده است.

روسیه در این باره اظهار کرد: این قطعنامه می‌تواند به تلاش برای احیای توافق، که به طور رسمی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، آسیب برساند و با آن مخالفت خواهد کرد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است برای احیای توافق هسته‌ای ایران با کشور‌های غربی، این هفته جلسه‌ای سه ماهه برگزار کند.

سه کشور اروپایی، پیش نویس قطعنامه‌ای را برای نشست وین منتشر و ایران را متهم کردند که در مورد غنی سازی اورانیوم شفاف سازی نمی‌کند.