حوادث منجر به فوت ۳۸ نفر در اثر سهل انگاری در استفاده از گاز طبیعی طی سال ۱۳۹۸
حوادث منجر به فوت ۳۸ نفر در اثر سهل انگاری در استفاده از گاز طبیعی طی سال ۱۳۹۸

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد: حوادث منجر به فوت ۳۸ نفر در اثر سهل انگاری در استفاده از گاز طبیعی طی سال ۱۳۹۸ در سال گذشته ۳۸ نفر از شهروندان عزیز ساکن در استان، جان خود را بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی از دست دادند. به […]

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

حوادث منجر به فوت ۳۸ نفر در اثر سهل انگاری در استفاده از گاز طبیعی طی سال ۱۳۹۸

در سال گذشته ۳۸ نفر از شهروندان عزیز ساکن در استان، جان خود را بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی از دست دادند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سخنگوی این شرکت با ابراز تأسف از تداوم حوادث تلخ منجر به فوت در استان گفت: در سال ۹۸ ، ۲۳۶ حادثه ناشی از گاز طبیعی در استان بوقوع پیوسته که این حوادث ۳۸  فوتی و ۸۶ مصدوم در پی داشته که ۳۱ مورد از فوتی ها به خفگی با گاز مونواکسید کربن و ۷ مورد به انفجار گاز اختصاص داشته است.
غلامرضا قنبری افزود: متأسفانه به رغم اطلاع رسانی ها و آموزش های گسترده با  تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی، شاهد افزایش ۱۲ درصدی در تعداد متوفیان ناشی از سهل انگاری در بکارگیری گاز طبیعی هستیم.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار متوفیان، مربوط به شهرستان های تبریز، مرند و مراغه می باشد.
قنبری با اشاره به تحلیل علل بروز حوادث در سال ۹۸ اظهار داشت: بیشترین علل بروز حوادث آتش سوزی و انفجار مربوط به ۸۱ مورد نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش/ بست و ۵۱ مورد مربوط به نشت از شیلنگ گاز به علّت پاره گی/ پوسیدگی شیلنگ بوده و بیشترین علل حوادث ناشی از گازگرفتگی، مربوط به عدم نصب اصولي دودكش (تعداد زانویی زیاد، مسیر رو به پایین، بخش افقی طولانی، کاربرد دریچه آیفونی در نمای ساختمان و مقابل خروجی دودکش و …) می باشد.  
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان، بار دیگر از مشترکین و مصرف کنندگان محترم گاز طبیعی درخواست نمو د با رعایت دقیق نکات ایمنی، حافظ سلامت خود و عزیزان شان باشند.