در راستای پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی حوادث/   ارتقای آموزش نیروهای آتش نشانی الزامی است
در راستای پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی حوادث/   ارتقای آموزش نیروهای آتش نشانی الزامی است

در راستای پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی حوادث/  ارتقای آموزش نیروهای آتش نشانی الزامی است سرپرست پدافند غیرعامل شهرداری تبریز بر ضرورت ارتقای سطح آموزش نیروهای آتش نشانی تاکید کرد. حسین آذرنیا در همایش مهارت افزایی اتش نشانان با اشاره به ضرورت افزایش و توسعه مهارت آتش نشانان گفت: در راستای پیشرفت تکنولوژی، حوادث ناشی از […]

در راستای پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی حوادث/

 ارتقای آموزش نیروهای آتش نشانی الزامی است

سرپرست پدافند غیرعامل شهرداری تبریز بر ضرورت ارتقای سطح آموزش نیروهای آتش نشانی تاکید کرد.
حسین آذرنیا در همایش مهارت افزایی اتش نشانان با اشاره به ضرورت افزایش و توسعه مهارت آتش نشانان گفت: در راستای پیشرفت تکنولوژی، حوادث ناشی از آن نیز روز به روز پیچیده تر می شود که برای حفظ جان آتش نشانان و جان و مال حوادث دیدگان باید آموزش های علمی و عملیاتی را جدی گرفت‌.
 وی با اشاره به شواهد قرانی و روایی به اهمیت و جایگاه نجات جان هم نوعان اشاره کرد و اظهار داشت: آتش نشانان فرشتگان زمینی هستند که در زمان حادثه، وقتی دست همه از هر اقدامی کوتاه است، با از خود گذشتگی و مهارت خود جان دیگران را از خطر نجات می دهند.
آذرنیا با بیان اینکه آتش نشانان همواره در خط مقدم حوادث هستند و برای مهار آن جان خود را به خطر می اندازند، یاداور شد: با توجه به پیشرفت روز افزون شهر تبریز و توسعه شهرک های صنعتی در اطراف آن و وجود صنایع مختلف و پتروشیمی، حوادث نیز تحت تاثیر این تغییرات و پیشرفت، شکل پیچیده تری نسبت به گذشته به خود گرفته اند.
وی ادامه داد: اگر پیش از این حوادث تنها به آتش سوزی محدود بود اما امروزه در سایه پیشرفت تکنولوژی شاهد حوادثی تحت تاثیر عوامل مختلف هستیم که ضروریست آتش نشانان برای مواجهه با این اتفاقات بتوانند تمهیدات ویژه انجام دهند که این مهم جز در سایه آموزش علمی و همگام با علم روز دست یافتنی نخواهد بود.
سرپرست پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در ادامه بر ضرورت توجه به ابعاد علمی همایش و دوره ها برای این نیروهای فداکار شهرداری تاکید کرد و گفت: در کنار این که همکاران زحمتکش آتش نشان دوره های علمی و عملیاتی را گذرانده و طی دوران فعالیت خود نیز تجربه کسب کرده اند، لازم است که سالانه این دانش علمی را همگام با تغییرات شهرها و پیشرفت علم به روز کنند که این مهم ضامن حفظ جان آنها در قدم اول و سپس جان و مال حادثه دیدگان خواهد بود.
وی یاداور شد: رسالت ذاتی سازمان پدافند غیرعامل پیش بینی و مواجهه با تمامی حوادثی که شهر را تهدید می کند، است که با توسعه شهر تبریز بسیاری از صنایع که زمانی در حاشیه شهر بودند اکنون در ساختار داخلی تبریز و محدوده انسانی و جمعیتی قرار گرفته اند که باید برای هرگونه حادثه ای آمادگی های لازم را داشته باشیم و این مهم نیازمند همکاری چندجانبه میان تمام دستگاه های مربوطه است.
گفتنی است،نخستین دوره مهارت آموزی پدافندCBRN ویژه مدیران وپرسنل سازمان آتش نشانی به همت پدافند غیرعامل شهرداری تبریز به مدت چهار روز با حضور اساتید مجرب کشوری و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای آشنایی آتش نشانان جهت شناسایی، مدیریت و مقابله با حوادث و تهدیدات حوزه شیمیایی، زیستی، پرتوی، هسته ای برگزار شد و در پایان دوره آزمون علمی برگزار و در صورت کسب نمره قبولی توسط شرکت کنندگان گواهی اتمام دوره صادر خواهد شد.