دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند
دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند

امام جمعه شهرستان اهر: دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند تایسیز نیوز -امام جمعه شهرستان اهر گفت: امروز دشمنان اسلام با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند و با هر توطئه‌ای از طریق فضای مجازی می‌خواهند باورها و اعتقادات دینی جوانان ما را مورد هجمه […]

امام جمعه شهرستان اهر:

دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند

دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند

تایسیز نیوز -امام جمعه شهرستان اهر گفت: امروز دشمنان اسلام با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند و با هر توطئه‌ای از طریق فضای مجازی می‌خواهند باورها و اعتقادات دینی جوانان ما را مورد هجمه قرار دهند.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه اهر و تجلیل از فعالان در این حوزه، ضمن تبریک گرامیداشت یاد و نام شهید علامه مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی و معلم، به اهمیت باورها و اعتقادات به خداوند اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ انسان‌هایی بودند که با دین و عقیده مختلف زندگی می‌کردند و هیچ انسانی بی‌دین و بی‌عقیده وجود نداشت و تنها اشتباه بشر در طول چندین سال گذشته تعیین نوع عقیده بود و این انتخاب باعث سردرگمی و شبهه انسان‌ها شده بود. 

به گزارش تایسیز نیوز، وی افزود: خداوند همه انسان‌ها را در یک فطرت و مبنا که همان توحید است، آفریده و این انسان بود که در ادوار گذشته در انتخاب عقیده دچار شبهه و اشتباه شد و هر پدیده‌ای را غیر از خداوند پرستش می‌کرد.

وی مطرح کرد: انسان باید عقیده صحیح و درست داشته باشد و با این عقیده به سوی منبع اصلی که قرآن، پیامبران و اهل بیت (ع) است برود و برای قرائت درست از دین نیز نیازمند راهنمایی علما، دانشمندان، فضلا است. 

امام جمعه شهرستان اهر ادامه داد: شهید مطهری دارای اخلاص، ولایتمداری، دینداری، دشمن‌شناسی و غیره بود که امروز جامعه نیازمند چنین معلمان و فرهیختگانی است که بتواند به بسیاری از شبهات و ابهامات دینی و مذهبی جوابگو باشد و جوانان نیز برای رسیدن به یک زندگی سعادتمند و درست نیازمند مطالعه کتاب‌ها و آثار این شهید و علمای بزرگوار دارند.

وی برگزاری بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم را بهانه‌ای برای بررسی و شناخت بیشتر ویژگی و خصوصیات شهید مطهری عنوان کرد.

وی همچنین تقویت ایمان و اعتقاد راسخ به خدا را رمز رسیدن به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: با ایمان و اعتقاد قوی می‌توان به همه موفقیت‌ها دست پیدا کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده همچنین با اشاره به اینکه دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با توطئه‌های مختلف سعی در سست کردن اعتقادات و باورهای دینی مردم ایران را دارد، گفت: با وحدت و همدلی مردم و مسئولان امروز شاهد افول قدرت آمریکا و متلاشی شدن رژیم صهیونیستی خصوصاً بعد از عملیات افتخار آفرین (وعده صادق) هستیم و اگر همچنان عقیده و ایمان خود را محکم‌تر کنیم در آینده به موفقیت‌های بزرگی خواهیم رسید.

وی در ادامه ضمن تأکید بر تقویت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی از سوی بسیج و سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: سپاه امکانات و ظرفیت‌های بالایی در تقویت مسائل فرهنگی، دینی و عقیدتی جوانان دارد و باید همگان تلاش کنیم تا مسئله حجاب و عفاف را نیز در جامعه حل نماییم.

دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی جوانان هستند

ضرورت ترویج علم و تولید علم در جامعه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم بر ضرورت ترویج علم و تولید علم در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلامی احد صادقیان در ادامه به احادیث و روایت‌های مختلف در خصوص علم و تولید علم نیز اشاره کرد و گفت: در جامعه انسان‌های بخشنده و سخاوتمند زیاد هستند و طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص): «بخشنده‌ترین انسان‌ها کسی است که علم و سواد بیاموزد و به مردم نشر دهد» یعنی علمی که سودمند باشد.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات بارز علامه مرتضی مطهری در ترویج علم و دانش در جامعه افزود: شهید مطهری دانشمند و عالم زمان خود بود و نیاز است آثار و کتب این بزرگوار امروز بیشتر در بین جوانان شناسانده شود.

وی از دیگر خصوصیت شهید مطهری را احترام به علما، بزرگان و اندیشمندان زمان خود و همچنین عمل به دستورات دینی ذکر کرد و خواستار توجه ویژه مردم و مسئولان به این امر مهم شد.