دنیزلی:نخستین هدف من در ایران، ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند است
دنیزلی:نخستین هدف من در ایران، ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند است

دنیزلی:نخستین هدف من در ایران، ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند است سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: تجربه زیادی در بازی‌های بزرگ دارم و موقع مربیگری گالاتاسارای، فنرباغچه و بشیکتاش مقابل سایر تیم‌های بزرگ ترکیه قرار گرفتم و مسابقات این چنینی را زیاد دیده‌ام. به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، مصطفی […]

دنیزلی:نخستین هدف من در ایران، ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند است

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: تجربه زیادی در بازی‌های بزرگ دارم و موقع مربیگری گالاتاسارای، فنرباغچه و بشیکتاش مقابل سایر تیم‌های بزرگ ترکیه قرار گرفتم و مسابقات این چنینی را زیاد دیده‌ام.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، مصطفی دنیزلی در نشست خبری اظهار کرد: هفته گذشته لیگ برتر ایران آغاز شد و در بازی اول مقابل نفت مسجد سلیمان بازی کردیم و این هفته نیز بازی حساسی با پرسپولیس داریم.
لیگ برتر خیلی دیرتر از برنامه آماده‌سازی ما شروع شد و برنامه‌هایمان با مشکل مواجه شد، اما می‌توانیم از عهده این مشکلات برآییم.

وی در خصوص بازی روز جمعه با پرسپولیس، بیان کرد: مردم ایران من را با تیم پاس و پرسپولیس شناختند، روزهای خوبی در پرسپولیس داشتم؛ اما روز جمعه این تیم رقیب ما خواهد بود و این رقابت برای ما ۹۰ دقیقه‌ای است. بنده تجربه چنین بازی‌های بزرگی را دارم.

دنیزلی ادامه داد: از اولین روز برای موفقیت تراکتور کار کردم و به دنبال این هستم که هواداران و تیم، فصل خوبی را پشت سر بگذارند. لیگ برتر ماراتن بلند مدتی بوده و امکان دارد بعضی مواقع ضربه بخوریم. برای ما نوع شروع مهم است، اما به پایان رساندن همراه با موفقیت مهمتر هست.

وی با تأکید بر اینکه به بازیکنانم اعتماد دارم، گفت: بازیکنان باتجربه در تیم دارم و همچنان بازیکنانی با هدف رشد و پیشرفت در تیم حضور دارند. تلاشمان برای جمع کردن تمامی تیم برای رسیدن به موفقیت بوده و در این راه مهم ترین حامی ما هواداران هستند که برای خوشحالی آنان هر چه از دستمان می‌آید انجام می‌دهیم.

سرمربی تراکتور با بیان اینکه فردا (پنج شنبه) اردوی تیم برای بازی با پرسپولیس را برگزار می‌کنیم، بیان کرد: به هوادارانمان یادآوری می‌کنم که فوتبال بازی صبر است و بدانند که می‌خواهیم تیم را به قهرمانی برسانیم؛ همچنین از زندگی در تبریز و عملکرد مسئولان باشگاه، کمال رضایت و تشکر را دارم.

دنیزلی در خصوص سابقه همکاری با انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد: آقای انصاری فرد زمان فعالیت من در پرسپولیس، مدیرعامل باشگاه بود و باهم رفاقت داشتیم.

وی در خصوص میزان رضایتش از نقل و انتقالات تراکتور، گفت: هیچ تیمی در دنیا نمی‌تواند تمامی نقل و انتقالات مورد نظر را انجام دهد، بنده هیچ گاه در زندگی‌ام همچون امسال به صورت مستقیم با نقل و انتقالات درگیر نبودم، بیشتر بازیکنان نخواستند که به ایران بیایند، متأسفانه نمی‌دانند که ایران چقدر کشور خوبی است. تعدادی از بازیکنان مورد نظر نیز رقم بسیار بالایی درخواست کردند که البته این موضوع بهانه‌ای برای ما نبوده و با اطمینان کامل به بازیکنان کنونی، راهمان را ادامه می‌دهیم.

دنیزلی در خصوص شناختش از پرسپولیس، بیان کرد: بازی‌های پرسپولیس را نگاه کرده‌ام و اینجا از افرادی که شناخت دارم، آنالیز تیم‌های مختلف را درخواست می‌کنم؛ ولی مهم این است که ما آماده باشیم؛ چرا که بعد از آن همه چیز برای ما راحت می‌شود.

وی درباره اینکه آیا مدافع جدیدی امروز جذب تراکتور می‌شود؟ اظهار کرد: امکان دارد یک تیم در پستی بازیکن جانشین کمی داشته باشد که هدفم به کارگیری بازیکنان در پست‌های مختلف است، روی کاغذ تعداد مدافعانمان کم هستند ولی مشکلی برای ما نبوده و می‌توانم از سایر بازیکنان در این پست استفاده کنم. اگر من به بازیکنانم اطمینان نداشتم، بازیکن جدیدی به تیم اضافه می‌کردم.

وی در خصوص رضایتش از مدافعان راست تراکتور، گفت: امکان دارد در طول فصل سورپرایزهایی در پست بازیکنان داشته باشیم.. به هر حال در تراکتور بازیکنان باتجربه بین المللی همچون شجاعی، دژاگه و حاج صفی دارم و بازیکنان جوان باید از تجربه این افراد استفاده کنند.

دنیزلی ادامه داد: امروز آخرین روز نقل و انتقالات است و شاید سورپرایزی برای هواداران وجود داشته باشد. من به تیم اعتماد دارم و هواداران نیز من و تیم را باور دارند. تمام هدفمان ارائه بازی خوب مقابل پرسپولیس است تا همه نهایت لذت را از این بازی ببرند.
نخستین هدف من در ایران، ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند است. نمایش پایین‌تر از انتظار در بازی نخست لیگ داشتیم و چند موقعیت گلزنی به دست آوردیم اما انتقاد از بازیکنان در دمای ۴۶ درجه بی‌انصافی است.

وی در خصوص کمک مربی ایرانی، گفت: ابتدای فصل با گزینه‌هایی صحبت کردم، برخی در پست‌هایشان در تیم‌های دیگر ادامه دادند؛ اگر در آینده به کمک مربی جدیدی نیاز داشته باشم، آن را به کادر اضافه می‌کنم، فعلاً کادرفنی کنونی کفایت می‌کند.

دنیزلی در خصوص قابلیتش در معرفی بازیکنان جوان به فوتبال، گفت: بازیکنان جوان زیادی در تیم دارم و در طول فصل بر اساس نتایج تیم، این بازیکنان را به تیم اصلی تزریق خواهم کرد و تمام بازیکنان جوان تلاش می‌کنند. بازیکنان باید نهایت تلاش را برای گرفتن پیراهن تراکتور از سرمربی انجام دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که فلسفه بازی شما گل نخوردن است یا گل زدن؟ گفت: فلسفه فوتبال من سالهاست که روی حمله بوده اما فوتبال تنها حمله نیست. اکنون از شکل تدافعی تیم خیلی راضی‌تر هستم و باید یک بازی جامع در دفاع و حمله داشته باشیم. بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه، مازولا، اکبر ایمانی و محمدرضا اخباری مصدومیتی دارند اما این موضوع باعث نمی‌شود که فلسفه بازی را تغییر دهیم.

دنیزلی در پایان در رابطه با هواداران تراکتور، گفت: تیم خیلی راحت و باکیفیتی هستیم و تیمی طراحی کردیم که بتواند با هواداران هماهنگ باشند و اسم طرفدار از روی نامش مشخص بوده، یعنی فردی که طرف ماست و همیشه در روزهای خوب و بد کنارمان است. امکان دارد روزی ببازیم، مهم نیست. اما اگر از راه و هدفمان دست برداریم به معنای واقعی مغلوب شده‌ایم.

وی افزود: هیچ تیمی در دنیا نیست که در مسیر رسیدن به هدفش شکست نخورد و ما تا انتها، هدفمان را دنبال می‌کنیم.

دنیزلی خاطرنشان کرد: تفکرات ما قبل بازی به صورت تئوری بوده و باید در روز بازی آن را به صورت عملی پیاده کنیم، هر بازی استراتژی برای شروع، ادامه و پایانش دارد و اگر از بازیکنان با این تفکرات استفاده کنیم، می‌توانیم به نتیجه برسیم. امکان دارد بازیکنی که ۹۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه و یا زیر ۱۰ دقیقه بازی می‌کند مرد اول بازی شود و به تمام بازیکنانم در بازی با پرسپولیس اطمینان کافی دارم.

وی گفت: بازیکنان بی‌نظم برای تیم و خودشان فایده ندارند و تیم من نظم و قانون بیرون و داخل زمین دارد که همه باید به آن پایبند باشند، نگاه نمی‌کنم که با چه کسی کار می‌کنم، بلکه توجه من به این موضوع است که چگونه موفق می‌شوم.

دنیزلی در خصوص محبوبیت تراکتور در ترکیه، گفت: روزانه نزدیک ۲۰ پیام از رسانه‌های ترکیه به من ارسال می‌کنند و مردم ترکیه بازی‌های ما را نظاره‌گر هستند. امکان دارد بازی تراکتور و پرسپولیس در ترکیه به صورت زنده پخش شود.