دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز برگزار شد
دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز برگزار شد

دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز برگزار شد دومین ویژه برنامه «افطارلیق» توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز در باغ‌شهر تبریز برگزار شد. به گزارش تایسیز نیوز، همزمان با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در باغ‌شهر تبریز توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز برگزار […]

دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز برگزار شد

برگزاری دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز

دومین ویژه برنامه «افطارلیق» توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز در باغ‌شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش تایسیز نیوز، همزمان با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن دومین ویژه برنامه «افطارلیق» در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در باغ‌شهر تبریز توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه بخش های مختلف همچون سخنرانی مذهبی، اجرای تواشیح، اجرای موسیقی، عاشیقلار، برگزاری نمایش طنز و با حضور عروسک های غول پیکر اجرا شد.

همچنین آیین تکم‌گردانی در این مراسم برگزار شد. تکم گردانی در واقع یکی از آیین ها و سنت های رایج و متداولی است که در آذربایجان در آستانه عید نوروز و سال نو خورشیدی نیز اجرا می شود. کسانی این مراسم را برگزار می کنند در حالی که عروسک هایی به شکل بز نر در دست دارند و سر این عروسک های بزی را به این سو و آن سو تکان می دهند شعرهایی هم درباره تکه و ماجراهای او می خواهند. آیین تکم ‌گردانی در هر کوی و برزنی حاضر می‌شود و از مردم در قبال خواندن شعرهایش و بازی دادن «تکه» عروسکی‌اش هدیه و انعام می ‌ستاند.

گفتنی است، تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بهانه ای را فراهم آورده است تا شهروندان و گردشگران نوروزی را مهمان ویژه برنامه های شاد فرهنگی هنری در منطقه شوند؛ این ویژه برنامه ها به صورت مستمر در سطح حوزه استحفاظی منطقه تداوم دارد.