سد نهند و ستارخان اهر تنها برای ۴۵ روز آب دارند/ مردم صرفه‌جویی کنند!
سد نهند و ستارخان اهر تنها برای ۴۵ روز آب دارند/ مردم صرفه‌جویی کنند!

💢 سد نهند و ستارخان اهر تنها برای ۴۵ روز آب دارند/ مردم صرفه‌جویی کنند! مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:سد نهند به عنوان منبع تامین آب ۱۴ درصد جمعیت کلانشهر تبریز و سد ستارخان به عنوان منبع آبی شهرستان اهر و ۳۰ روستای اطراف به علت خشکسالی‌های اخیر از نظر حجم و سطح تراز […]

💢 سد نهند و ستارخان اهر تنها برای ۴۵ روز آب دارند/ مردم صرفه‌جویی کنند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:سد نهند به عنوان منبع تامین آب ۱۴ درصد جمعیت کلانشهر تبریز و سد ستارخان به عنوان منبع آبی شهرستان اهر و ۳۰ روستای اطراف به علت خشکسالی‌های اخیر از نظر حجم و سطح تراز آبی در پایین‌ترین وضع ممکن در سال های اخیر قرار دارند و از امروز حداکثر تا ۴۵ روز ذخیره آب دارند که  لازم است مردم حتما در صرفه‌جویی مصرف آب بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

▫️کیفیت و بوی نامطبوع آب شرب برخی مناطق تبریز در روزهای گذشته؛ به خاطر کاهش شدید آب دریاچه ارومیه و افت سطح چاه‌های آب شرب است که تمام منابع حوزه دریاچه ارومیه تحت تاثیر این کاهش سطح قرار گرفته و گاه از مرحله استفاده خارج شده‌اند.

▫️همچنان با تهدیدات آبی روبه‌رو هستیم و این کاهش سطح آب باعث افت شدید کیفیت آب پشت سدها و در مواردی موجب طعم و بوی نامطبوع آن به ویژه در برخی مناطق تبریز شده و حتی اگر امروز چندان محسوس نیست اما در دو ماه آینده مشکل کیفی آب بسیار محتمل خواهد بود.