سه هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت آزادراه تبریز – زنجان هزینه می‌شود
سه هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت آزادراه تبریز – زنجان هزینه می‌شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی: سه هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت آزادراه تبریز – زنجان هزینه می‌شود تبریز – ایرنا – معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مجوز لازم برای روسازی و آسفالت آزادراه پیامبر اعظم ] تبریز – زنجان اخذ شده است، گفت: سه هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت این مسیر هزینه […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

سه هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت آزادراه تبریز – زنجان هزینه می‌شود

تبریز – ایرنا – معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مجوز لازم برای روسازی و آسفالت آزادراه پیامبر اعظم ] تبریز – زنجان اخذ شده است، گفت: سه هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت این مسیر هزینه می‌شود.

«جبارعلی ذاکری»، روز یکشنبه در حاشیه افتتاح پویش «چشم به راهیم» ۱۴۰۳ در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه بزرگترین مشکل در حوزه تردد استان وضعیت آسفالت و روسازی آزادراه پیامبر اعظم است، افزود: با توجه به عدم واگذاری این آزادراه از سوی سرمایه گذار به سازمان راهداری، در ۲ سال گذشته از این مسیر به صورت مناسب نگهداری نشده است.

وی اظهار کرد: در دور دوم سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی مصوبه ای برای روکش و آسفالت این آزادراه از طریق بانک ملی به عنوان سرمایه گذار اخذ شده است و روسازی و روکش آسفالت این مسیر از اردیبهشت سال آینده آغاز و تا پایان شهریور بخش اعظمی از این پروژه اجرا می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سطح استان ۵۶ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی وجود دارد، گفت: وضعیت این مجتمع ها در مسیر آزادراه پیامبر اعظم در شان مردم و مسافران نیست و برای ارایه خدمات به آنان، برنامه ریزی شده در سال ۱۴۰۳ در نزدیکی این مجتمع ها و ورودی و خروجی شهرها مجتمع های در خور شان مردم احداث شود.

ذاکری، ادامه داد: مجوز لازم برای ساخت ۱۷ مجتمع جدید در استان صادر و کار ساخت آن ها آغاز شده و همزمان با اجرای پویش چشم به راهیم، سه مجتمع جدید به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: در سال آینده نیز ۹ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی برای ایجاد رفاه و آسایش برای رانندگان و مسافران در سطح استان به بهره برداری می رسد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی، گفت: ستاد سفرهای نوروزی از دی ماه امسال فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و دستگاه های خدماتی و امدادی عضو این ستاد از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین آماده خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

ذاکری، با اشاره به شرایط جوی مساعد استان در تعطیلات نوروزی، افزود: آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستیم و دستگاه های خدماتی و مانند راهداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس راهور در موقعیت ها و پایگاه های مشخص شده، مستقر شده اند.

وی اظهار کرد: مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز در این ایام آماده پذیرش بیماران یا مجروحان احتمالی تصادفات رانندگی هستند و مشکل کمبود پزشک و دارو در برخی بیمارستان های شهرستان ها نیز رفع شده است.

طرح «چشم به راهیم» با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون‌ شهری نوروزی و کاهش تصادفات جاده‌ای اجرا می شود. کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

به گفته کارشناسان ۱۵ دقیقه‌ استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادف ‌های جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای این طرح است.