سیطره چین، ترکیه و آلمان بر بازار لوازم عزاداری محرم
سیطره چین، ترکیه و آلمان بر بازار لوازم عزاداری محرم

سیطره چین، ترکیه و آلمان بر بازار لوازم عزاداری محرم گزارش شهروند از راسته ناصرخسرو: ▫️ناصرخسرو در روزهای محرم تبدیل به بازار موقت لوازم عزاداری ‏می‌شود. امسال اما گرانی‌ها قدرت خرید عزاداران را هم پایین آورده است و فروشندگان این راسته می‌گویند که مشتریان‌شان ‏تقریبا نسبت به سال‌های گذشته نصف شده و مردم بیشتر به […]

سیطره چین، ترکیه و آلمان بر بازار لوازم عزاداری محرم

گزارش شهروند از راسته ناصرخسرو:
▫️ناصرخسرو در روزهای محرم تبدیل به بازار موقت لوازم عزاداری ‏می‌شود. امسال اما گرانی‌ها قدرت خرید عزاداران را هم پایین آورده است و فروشندگان این راسته می‌گویند که مشتریان‌شان ‏تقریبا نسبت به سال‌های گذشته نصف شده و مردم بیشتر به دنبال وسایل اجاره‌ای عزاداری‌اند.

▫️بخش زیادی از لوازم عزاداری محرم از خارج از کشور وارد می‌شود و البته امسال گرانی دلار باعث شده که واردات این اقلام به‌طور چشمگیری کاهش داشته باشد قیمت یک علم ۲۳ تیغه طلاکوب بیش ‏از ۲۰۰‌میلیون تومان می‌شود.

▫️فروشندگان می‌گویند بیشتر آلات موسیقی ضربی مانند طبل، ‏دهل، سنج، قاشقک و زایلوفون از چین، ترکیه و هند به ایران وارد می‌شود. ‏

▫️پارچه‌های سیاه هم که غالبا یا از ترکیه یا چین خریداری می‌شود. حالا که قیمت پارچه‌های وارداتی افزایش چشمگیری داشته ‏است، نرخ برخی پیراهن‌های ترک مشکی حتی به ۸۰۰‌هزار تا یک‌میلیون تومان هم می‌رسد.

▫️البته پارچه‌های چینی که بیشتر ‏الیاف نایلونی دارند و به گفته فروشندگان باعث تعریق زیاد بدن می‌شوند، قیمت‌های کمتری دارند و نرخ هر دست پیراهن مردانه ‏به ۱۰۰ تا ۲۵۰‌هزار تومان می‌رسد.