شمارش معکوس پتروشیمی تبریز جهت راه اندازی واحد پلی پروپیلن
شمارش معکوس پتروشیمی تبریز جهت راه اندازی واحد پلی پروپیلن

 🔷شمارش معکوس پتروشیمی تبریز جهت راه اندازی واحد پلی پروپیلن 🔹 بزودی تاریخ پتروشیمی تبریز روزهای پرباری را در دل خود ثبت خواهد کرد. 🔹 راه اندازی طرح احداث واحد پلی پروپیلن به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریزارزش افزوده بالای حاصل از تبدیل پروپیلن به پلی پروپیلن و […]

 🔷شمارش معکوس پتروشیمی تبریز جهت راه اندازی واحد پلی پروپیلن

🔹 بزودی تاریخ پتروشیمی تبریز روزهای پرباری را در دل خود ثبت خواهد کرد.

🔹 راه اندازی طرح احداث واحد پلی پروپیلن به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال

واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریزارزش افزوده بالای حاصل از تبدیل پروپیلن به پلی پروپیلن و وجود خوراک مازاد پروپیلن در مجتمع، شرکت پتروشیمی تبریز را بر آن داشت تا در سال ۱۳۹۷ پروژه ای به ظرفیت ۳۰ هزارتن تولید پلی پروپیلن در سال را تعریف نماید که قرارداد اخذ لیسانس، انجام مهندسی پایه / تفصیلی و تدارکات آن بصورت ای پی پلاس سی با دو شرکت چینی منعقد گردید.

فرايند توليد پلي پروپيلن در این واحد بصورت Batch Bulk Polymerization بوده و محصول آن پودر پلی پروپیلن از نوع هموپلیمر  و گریدهایی با کاربرد تزریقی، پوشش کابل، لوله و الیاف می باشد. از مزاياي اين تكنولوژي نسبت به فرايند پيوسته مي توان به سرمايه گذاري كمتر، عمليات بهره برداري انعطاف پذير و الزامات كمتر كيفيت خوراك اشاره كرد.

این واحد دارای بخش های عملیاتی “پیش تصفیه خوراک” ، “آماده سازی کاتالیست” ، “پلیمریزاسیون” ، “بازیافت گاز پروپیلن” ، “ذخیره ،هموژناسیون و نقل و انتقال پودر” و”بسته بندی و انبار محصول” می باشد.

مهندسی پروژه از فروردین ۱۳۹۸ آغاز و همزمان ساخت تجهیزات دیر تحویل از قبیل راکتورها، ظروف تحت فشار، سیلو ، کمپرسور و دستگاه بسته بندی سفارش گذاری شد.

سفارشات تدارکاتی خارجی پروژه به وزن ۹۸۰ تن و طی ۱۲ محموله دریایی وارد کشور گردید.  فعالیتهای اجرایی طرح در اردیبهشت ۹۹ آغاز شد و از تیر ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت های نصب مکانیکی آغاز گردید.

از شاخص های اجرایی این پروژه می توان به ۲۰۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری ، ۷۰۰۰ مترمکعب حجم بتن ریزی ، ۳۵۰۰۰ قطر اینچ جوش لوله ، ۱۰۰ کیلومتر کابل کشی برق و ابزاردقیق ، ۱۰۶۵ تن سازه فلزی و ۴۴۵۰ متر مربع احداث زیر بنا اشاره کرد سرویس های جانبی مورد نیاز پروژه از جمله برق ، آب و بخار ، نیتروژن و هوای ابزاردقیق از ظرفیت موجود داخل مجتمع تامین شده است.

در طول اجرای این پروژه ضمن ارتقای دانش فنی و توسعه و بهبود آن با اتکاء بر توانمندی مهندسین پتروشیمی تبریز از تکنیک های مهندسی ارزش نیز در کاهش هزینه های احداث و بهبود کیفی بهره برده شده است.در این پروژه با رعایت نکات ایمنی نزدیک ۱ میلیون نفر ساعت، کار بدون حادثه انجام شده است