شهادت زیبنده حاج آقا آل هاشم بود
شهادت زیبنده حاج آقا آل هاشم بود

شهادت زیبنده حاج آقا آل هاشم بود به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از ایرنا- خادم تبریزی آستان مقدس امام رضا (ع) گفت: حاج آقا آل هاشم، انسان بسیار مردمدار و مهربان و آقای لبخندهای پرمهر و امام جمعه ما بود. او در آغوش خطه‌ سبز استانش به آرزویش رسید. به راستی که شهید زیسته بود […]

شهادت زیبنده حاج آقا آل هاشم بود

شهادت زیبنده حاج آقا آل هاشم بود

به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از ایرنا- خادم تبریزی آستان مقدس امام رضا (ع) گفت: حاج آقا آل هاشم، انسان بسیار مردمدار و مهربان و آقای لبخندهای پرمهر و امام جمعه ما بود. او در آغوش خطه‌ سبز استانش به آرزویش رسید. به راستی که شهید زیسته بود و شهادت زیبنده او بود.

فاطمه اعلاباف در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به خاطره خانواده خود از شهید مدنی، اظهار کرد: عکس شهید مدنی همواره لبه‌ آیینه قدی مادرم بود. شهید مدنی در این عکس، روی یک‌ تخت نشسته و با لبخندی بسیار مهربان به دوردست‌ها نگاه می‌کرد. فقط قبا بر تنش بود و عبایی بر دوش نداشت که حالت صمیمی تری از او جلوه می‌کرد.

وی افزود: یک روز از مادرم پرسیدم که این عکس را خودشان در زمان خواندن خطبه عقد توسط شهید مدنی انداخته‌اند یا نه که جواب داد تنها روزی که پدرم در زندگی‌اش عجله داشت و دوربین از یادش رفته بود، همان روز بود. از مادرم شنیده بودم که یک نفر بعد از اقامه نماز جمعه تبریز به سمت شهید مدنی رفته و او را در آغوش کشیده و از سر عداوت با کمربندی انفجاری ایشان را به شهادت رسانده بود و قلب عاشقان بسیاری را پرپر کرده بود.

وی ادامه داد: حاج آقا آل هاشم که امام جمعه تبریز شد، انگار بار دیگر شمع این عشق افروخته شد و مدنی بار دیگر حیات یافت. نمی‌شود فقط گفت که آیت الله آل هاشم یک امام جمعه صمیمی و مردمی بود، بلکه فقط همین یک جمله از زبان مردم شهرم را بسیار می‌شنونم که می‌گویند تبریز یتیم شده است زیرا او «پدر» ما بود.

اعلاباف اظهار کرد: امام جمعه شهید تبریز با تمام قامت و ذره به ذره وجودش برای مردم پدری کرد. نام آل هاشم، برازنده او بود گویا از دل تاریخ و از کوچه‌ بنی هاشم آمده باشد.

وی ادامه داد: پدر بودنش از همان جنسی بود که حضرت علی(ع) برای امت مسلمین پدر بود. پدری که بی ریا، بی ادعا و مهربان تا بی نهایت است.

حاج آقا آل هاشم، آقای لبخندهای پر مهر

وی افزود: دانشجوها او را در روز دانشجو بر سر سفره ساده خوابگاه دانشجویی خود مهمان می‌کردند و حاج آقا، آتش نشانان زحمتکش را در روز خودشان غافلگیر می‌کرد و چه بسیار از این غافلگیری‌ها که در کارنامه دوست داشتنی‌اش وجود داشت.

این خادم الرضا(ع) گفت: صندلی‌های مترو و اتوبوس‌های تبریز شهادت می‌دهند که او از جنس مردم و برای مردم بود. مساجدی که حضور بیشمار مهربانانه‌اش را در مراسم ختم عزیزانشان ثبت کرده‌اند زیرا او تسلی دهنده دل‌های بیقرار بود.

وی افزود: روز بدرقه پیکر شهید آیت الله آل هاشم، همه آمده بودند تا تسلی دهنده دل پدری باشند که قدش خمیده از داغ فرزندی است که قرار بود نماز او را بخواند.

اعلابافت گفت: حاج آقا آل هاشم، آرزوی سومین شهید محراب تبریز بودن را داشت و حتی برایش عکس مخصوص با لباس سپاه آماده کرده بود. ایشان و شهید جمهور هر یک به نوعی پر کشیدنی شبیه به مادر قد خمیده شان را برگزیدند. سوختن سهم شهید جمهور و ذره ذره جان دادن از درد استخوان‌های شکسته سهم پدر آذربایجان بود.

وی ادامه داد: پس از شهادت این عزیزان، غم‌های شهیدان مدنی، قاضی طباطبایی، رجایی، باهنر و بهشتی زنده شده است گویا غمی بر دلمان گذاشتند که غم‌های دیگر را به خاطرمان بیاورند. شهادت گوارای وجودشان باد اما حالا ما مانده‌ایم و درد یتیمی .

به گزارش تایسیز نیوز آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور ، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی از ساعت ۹.۳۰ دقیقه امروز از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود، سپس پیکر شهید آیت الله آل هاشم برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال می‌یابد.

پیکر امام جمعه تبریز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم و شام غریبان ایشان نیز با هم از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ همان روز در مصلی تبریز منعقد می‌شود.

هم‌چنین پیکر شهید رحمتی به صورت مستقیم از مشهد مقدس به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد و روز جمعه پس از تشییع در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده می‌شود.