شهردار تبریز مطرح کرد:گسترش روابط فرهنگی تبریز از طریق خواهرخواندگی با شهر لاپاز بولیوی
شهردار تبریز مطرح کرد:گسترش روابط فرهنگی تبریز از طریق خواهرخواندگی با شهر لاپاز بولیوی

شهردار تبریز مطرح کرد:گسترش روابط فرهنگی تبریز از طریق خواهرخواندگی با شهر لاپاز بولیوی شهردار تبریز از بررسی موضوع خواهر خواندگی با شهر “لاپاز” کشور بولیوی خبر داد و گفت: با این اقدام می‌توانیم روابط خود در حوزه‌های فرهنگی را گسترش دهیم. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار ظهر امروز در دیدار با سفیر بولیوی در […]

شهردار تبریز مطرح کرد:گسترش روابط فرهنگی تبریز از طریق خواهرخواندگی با شهر لاپاز بولیوی

شهردار تبریز از بررسی موضوع خواهر خواندگی با شهر “لاپاز” کشور بولیوی خبر داد و گفت: با این اقدام می‌توانیم روابط خود در حوزه‌های فرهنگی را گسترش دهیم.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار ظهر امروز در دیدار با سفیر بولیوی در ایران اظهار کرد: دیدگاه ضد امپریالیستی علیه آمریکا و صهیونیست نزد بولیوی خوشحال کننده است و دقیقا همان پیامی است که پنجاه سال پیش حضرت امام خمینی (ره) مطرح کرد. 

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال آینده شاهد شکست قطعی امپریالیسم و صهیونیسم خواهیم بود، افزود: جبهه مشترکی که مردم در برابر صهیونیست و امپریالیست غرب تشکیل داده اند بسیار مهم است.

تفکر صهیونیستی، تفکری وحشی است و هیچ دین، ملیت و زبانی را به رسمیت نمی‌شناسد. 

هوشیار ابراز امیدواری کرد: آرزومندم کشور بولیوی و مردمان آن در سال‌های آتی رشد قابل توجهی داشته و استقلال و امنیت خود را حفظ کنند.

شهردار تبریز از تحصیل یکصد هزار دانشجو در این شهر خبر داد و افزود: به لحاظ علمی و دانشگاهی تبریز یکی از شهرهای مطرح ایران است و شرکت‌های دانش بنیان زیادی در آن فعالیت دارند. 

هوشیار با اشاره به برخی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تبریز اظهار کرد: بازار تبریز بزرگترین بازار مسقف تبریز بوده و مجموعه مقبره‌الشعرا مدفن ۴۰۰ شاعر است.

همچنین بیش از یکصد مجموعه تاریخی در سطح بین‌المللی در شهر تبریز وجود دارد.وی از تبریز به عنوان یکی از قطب های صنعتی ایران نام برد و افزود: به لحاظ جغرافیا و استراتژیکی اقتصادی تبریز دروازه ورود به اروپا است و مردم این شهر به اقتصادی بودن معروف هستند.

شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز با دو میلیون جمعیت در دنیا به عنوان یک جهانشهر مطرح است، گفت: یکی از عمده‌ترین موضوعات در مورد مردم تبریز مذهبی بودن آنها است و امیدوارم این مزیت تبریز پیام صلح این شهر برای جهانیان باشد.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی، رئیس و حکیمه غفوری و پرویز هادی دو عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز حضور داشتند.