شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد:  شتاب‌ توسعه و عمران منطقه‌ چهار با ۴۴ میلیارد تومان هزینه‌گذاری موثر
شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد:  شتاب‌ توسعه و عمران منطقه‌ چهار با ۴۴ میلیارد تومان هزینه‌گذاری موثر

شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد: شتاب‌ توسعه و عمران منطقه‌ چهار با ۴۴ میلیارد تومان هزینه‌گذاری موثر   شهردار منطقه ۴ تبریز با بیان اینکه ۴۴ میلیارد تومان در بخش عمرانی این منطقه هزینه‌ شده ‌است، گفت: این حجم هزینه‌گذاری با در نظر داشتن شرایط اقتصادی شهرداری‌ها نشان‌دهنده شتاب توسعه و عمران به خصوص […]

شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد:

شتاب‌ توسعه و عمران منطقه‌ چهار با ۴۴ میلیارد تومان هزینه‌گذاری موثر

 

شهردار منطقه ۴ تبریز با بیان اینکه ۴۴ میلیارد تومان در بخش عمرانی این منطقه هزینه‌ شده ‌است، گفت: این حجم هزینه‌گذاری با در نظر داشتن شرایط اقتصادی شهرداری‌ها نشان‌دهنده شتاب توسعه و عمران به خصوص در بحث مسیرگشایی‌ها است.

به گزارش شهریار، اکبر امجدی در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ پروژه عمرانی منطقه ۴ با بیان این مطلب، گفت: نگاه ما در حوزه عمران این است که رضایت عمومی شهروندان منطقه را در اجرای پروژه‌ها لحاظ کنیم، اینکه پروژه‌های پرحجمی اجرا کنیم که ارتباط چندانی به نیازهای شهر نداشته باشد، برای‌مان مطلوب نیست.
وی یادآور شد: محدوده منطقه ۴، منطقه‌ای است با بافت فرسوده و متراکم درون‌شهری، و رویکردهای عمرانی منطقه نیز طبق این ویژگی و بر اساس مطالبه شهروندان و توصیه‌های شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر هدفگذاری می‌شود.
امجدی تصریح کرد: در طرح تفصیلی مربوط به این منطقه، ۲۱ مسیر با عرض بالای ۱۲ متر مصوب، و به عنوان شریان‌های اصلی غرب و شمال‌غرب شهر، در برنامه منطقه لحاظ شده‌ تا در دوره شورای پنجم عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته، چهار پروژه مسیرگشایی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده ‌است، افزود: مصمم به تعیین‌تکلیف مسیرگشایی‌ها هستیم و امیدواریم با حمایت شهردار محترم و اعضای گرانقدر شورا امسال بتوانیم چهار رشته مسیرگشایی را در سطح منطقه تکمیل کنیم.
امجدی یادآور شد: با تکمیل مسیرگشایی خیابان شهید خلیلی، میدان معلم در محوری به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۸ متر، به بلوار شهیدان ذاکر راه پیدا می‌کند.
شهردار منطقه ۴ تبریز یادآور شد: پروژه‌های مسیرگشایی‌ها، طرح‌های مولد و محرکی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های دیگر شوند، بر این اساس، همزمان با اجرای مسیرگشایی‌ها، بسترهای فضای سبز نیز در این منطقه در سال‌های اخیر، افزایش یافته که افتتاح دو پارک رز و صنوبر با هزینه ۴ میلیارد تومان از جمله آن‌ها است.
وی اضافه کرد: در ادامه هدفی که منطقه برای تکمیل آبروها پیش‌بینی کرده است، امروز دو کانال آذربایجان و اطلس در مجموع، با هزینه‌ای بالغ بر ۲.۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که در شرایط بهداشتی و تسهیل شرایط خدماتی منطقه به ویژه در مسیر اتوبان پاسداران، تاثیرگذار خواهد بود.
امجدی ادامه داد: سامان‌دهی آخرین بخش بستر مهرانه‌رود دیگر طرح عمرانی و خدماتی است که با هزینه ۸/۸ میلیارد تومان اجرا شده و به بهداشت و آراستگی این رودخانه درون‌شهری کمک شایانی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه منطقه ۴ از نظر پراکندگی وسعت، یک منطقه متنوع و گسترده است، افزود: پیاده‌راه تاریخی داش‌ماغازالار در مرکز شهر، از جمله طرح‌های است که سال‌ها در وضعیت ناخوشایندی بود؛ خوشبختانه با همکاری و همراهی اصناف این مسیر، طرح سامان‌دهی مغازه‌های سنگی، در دو فاز کف‌سازی و جداره‌سازی با هزینه ۱ میلیارد تومان اجرا شده ‌است.
شهردار منطقه ۴ تبریز، آسفالت مسیرهای اصل و فرعی و بهسازی معابر را از اقدامات مستمر منطقه در طول سال خواند و افزود: بخشی از این اقدامات، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان امروز تقدیم شهروندان می‌شود.