شهر تبریز دیگر کلانشهر نیست بلکه به همت شهروندان فهیم و مسوولیت پذیر و با شهرت جهانی اش یک جهانشهر است
شهر تبریز دیگر کلانشهر نیست بلکه به همت شهروندان فهیم و مسوولیت پذیر و با شهرت جهانی اش یک جهانشهر است

شهر تبریز دیگر کلانشهر نیست بلکه به همت شهروندان فهیم و مسوولیت پذیر و با شهرت جهانی اش یک جهانشهر است 🔹بار دیگر كلانشهر تبریز طی تحقیق و ارزیابی انجام شده توسط سازمان ملل متحد به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ایران شناخته شد. 🔸به گزارش مجله اینترنتی UN تبریز پیش از شهرهای تهران، […]

شهر تبریز دیگر کلانشهر نیست
بلکه به همت شهروندان فهیم و مسوولیت پذیر و با شهرت جهانی اش یک جهانشهر است

🔹بار دیگر كلانشهر تبریز طی تحقیق و ارزیابی انجام شده توسط سازمان ملل متحد به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ایران شناخته شد.

🔸به گزارش مجله اینترنتی UN تبریز پیش از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، قم، ارومیه، مشهد در صدر بهترین شهرهای ایران قرار گرفته است.

🔹معیار های در نظر گرفته شده برای ارزیابی شهرهای ایران در این رتبه بندی عبارتند از:ساختمانهای مدرن و زیبای فراوان،خطوط هواپیمایی پیشرفته، طبیعت زیبا و بكر، غذا های لذیذ، مساجد زیبا، ابنیه های تاریخی و….. در نظر گرفته شده اند.

🔸همچنین سازمان بهداشت جهانی همچون دو سال قبل تبریز را به عنوان بهداشتی ترین شهر ایران معرفی کرده است. تبریز در جذب سرمایه های داخلی و خارجی رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است.

🔹از دیگر موفقیت‌های کسب شده توسط تبریز در این تحقیق بین‌المللی، انتخاب و معرفی این شهر به عنوان شهر پیشگام و پیشتاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و موفق ‌ترین شهر ایران در تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام شده است.

👈 شهرهای تهران و اصفهان و مشهد و قم و ارومیه هم بعد از تبریز قرار دارند.

🔸لازم به ذکر است کلانشهر تبریـز در سال ۹۴ برای اولین بار عنوان شهر منتخب کشور در شاخص های شهر هوشمند و برای سومین سال متوالی عنوان پاکیزه ترین شهر ایران را نیز از آن خود کرده است.

🔹در سال ۲۰۱۵ از عناوین دیگر تبریز میتوان اخذ عنوان پایتخت فرش جهان از یونسکو و شورای جهانی صنایع دستی اشاره نمود.

🔸به دنبال انتخاب تبریز به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران توسط سازمان ملل متحد ، این بار بزرگترین سایت معماری دنیا تصویری از شهر تبریز را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا معرفی نموده است.

🔹وب سایت معماری و شهرسازی skyscrapercity که به دنبال معرفی زیباترین شهرهای دنیاست ، تصویری زیبا از شهر تبریز را در صفحه نخست خود قرارداده است که با امتیاز ۴٫۱۴ از مجموع ۵ امتیاز در جایگاه خوبی در میان شهرسای زیبای دنیا واقع شده است. جای بسیار خوشحالی و افتخار است که این تصویر در طول سال های اخیر برای چندمین بار در هیدر این وب سایت قرار گرفته است و این نشان دهنده محبوب واقع شدن و مورد پسند بودن تبریز در بین بازدیدکنندگان آن در کل دنیاست.

🔸طبق آمار این سایت جهانی شهر تبریز در میان ۱۰۰ شهر زیبای جهان قرار دارد و این درحالیست که به غیر از تبریز هیچ شهری از ایران در این لیست به چشم نمیخورد
تبریز شهری بدون کودکان کار و متکدی