فرشاد مومنی، اقتصاددان: عده‌ای از سپرده گذاران با سود پول‌شان می توانند به ۳۰ میلیون ایرانی ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند!
فرشاد مومنی، اقتصاددان: عده‌ای از سپرده گذاران با سود پول‌شان می توانند به ۳۰ میلیون ایرانی ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند!

فرشاد مومنی، اقتصاددان: عده‌ای از سپرده گذاران با سود پول‌شان می توانند به ۳۰ میلیون ایرانی ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند!🔹 محاسباتی وجود دارد که بر اساس داده های بانک مرکزی می گوید در نقطه عطف تابستان سال ۱۳۹۹ حجم سپرده های سرمایه گذاری مدت دار بانکی از مرز ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان عبور […]

فرشاد مومنی، اقتصاددان: عده‌ای از سپرده گذاران با سود پول‌شان می توانند به ۳۰ میلیون ایرانی ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند!🔹

محاسباتی وجود دارد که بر اساس داده های بانک مرکزی می گوید در نقطه عطف تابستان سال ۱۳۹۹ حجم سپرده های سرمایه گذاری مدت دار بانکی از مرز ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.🔹سود ماهانه این پول چیزی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی روزانه هزار میلیارد تومان پاداش به کارنکردن می دهند. کسانی که این پول را می گیرند قادر هستند که به سی میلیون نفر ماهانه یک میلیون تومان بپردازند.🔹یعنی شما به یک عده اندکی قدرتی فراتر از قدرت حکومت داده اید چون ۹۰ درصد تسهیلات به دهکی رسیده است که بیشترین میزان ثروت را دارا است.🔹از سوی دیگر نقدینگی را چماقی بر سر مردم می کنند اما نمی گویند توزیع این نقدینگی چقدر نابرابر است. در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.