موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است
موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان: موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است تایسیز نیوز/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از آمادگی موزه تاریخ طبیعی تبریز برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد. شهنام اشتری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موزه در اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

تایسیز نیوز/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از آمادگی موزه تاریخ طبیعی تبریز برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.

شهنام اشتری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موزه در اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی واقع در اول خیابان آزادی دارای مجموعه‌های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹ گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه آبزی، ۲ نوع سنگواره و نمونه‌هایی از سخت‌پوستان و بندپایان است.

وی افزود: در ایام نوروز این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر پذیرای میهمانان نوروزی است، بازدید کنندگان جهت هماهنگی بیشتر با شماره تلفن‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳ ۰۴۱ و ۳۳۳۴۳۷۳۱ ۰۴۱ می‌توانند تماس حاصل فرمایند.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در سلامتی و نشاط افراد جامعه از مسافران و میهمانان نوروزی درخواست کرد: برای حفاظت و نگهداری غنای طبیعی استان از بهره‌برداری، شکار و صید غیرقانونی حیات وحش و تخریب رستنی‌های بهاری طبیعت، به خصوص مناطق چهارگانه تحت پوشش این اداره‌کل پرهیز کرده و از چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مراتع و مناطق طبیعت‌گردی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به رها کردن زباله‌های غیرقابل بازیافت در طبیعت را از آسیب‌های جدی به طبیعت دانست و یادآوری کرد: مسافران نوروزی و طبیعت‌گردان برای مدیریت پسماند و زباله‌ها با جمع‌آوری آن در کیسه‌های مخصوص زباله، رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله در پاکیزگی طبیعت، حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها نقش موثری دارند.

وی همچنین از مسافران نوروزی خواست با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

دوستدار محیط زیست ۴۰ قطعه کبک را پس از خرید از شکارچیان رهاسازی کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانه اظهار کرد: اکبر کلهر دوستدار محیط زیست در میانه ۴۰قطعه کبک را پس از خریداری از شکارچیان در دامان طبیعت رها کرد.

حیدر علی امیرزاده با اعلام این خبر گفت: این فرد خیر که از دوستداران پرندگان و محیط زیست این شهرستان به شمار می‌رود، با هزینه شخصی خود این کبک‌ها را که شکارچیان به صورت زنده صید می‌کنند، خریداری کرده و سپس آزاد کرد.

وی افزود: اکبر کلهر این پرندگان را در محل ایستی سو بالای روستای بالسین از توابع بخش کندوان میانه رهاسازی کرد.

وی ادامه داد: در راستای ارج نهادن به این حرکت ارزشمند محیط زیستی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اهدا لوح تقدیر از این فعال محیط زیستی تجلیل کرد.

به گزارش تایسیز نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانه اظهار امیدواری کرد که عمل این فرد دوستدار طبیعت در عرصه زیست محیطی منجر به تغییر رفتار در افرادی که مشغول شکار غیرمجاز پرندگان هستند، شده و با بسط و گسترش این اقدامات فرهنگی شاخص‌های زیست محیطی این شهرستان ارتقاء پیدا کند.