نوروز بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
نوروز بارانی در انتظار آذربایجان شرقی

نوروز بارانی در انتظار آذربایجان شرقی تایسیز نیوز/آذربایجان شرقی بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی فعال در آذربایجان شرقی از عصر روز دوشنبه تشدید می‌شود. از امروز دوشنبه سامانه بارشی فعال در استان، تشدید شده و موجب بارش برف و باران و مه گرفتگی در نواحی مختلف آذربایجان شرقی می‌شود. این موج بارشی تا […]

نوروز بارانی در انتظار آذربایجان شرقی

نوروز بارانی در انتظار آذربایجان شرقی

تایسیز نیوز/آذربایجان شرقی بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی فعال در آذربایجان شرقی از عصر روز دوشنبه تشدید می‌شود.

از امروز دوشنبه سامانه بارشی فعال در استان، تشدید شده و موجب بارش برف و باران و مه گرفتگی در نواحی مختلف آذربایجان شرقی می‌شود.

این موج بارشی تا چهارشنبه شب، یکم فروردین ۱۴۰۳ فعال خواهد بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی با صدور هشدار نارنجی از احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، سقوط بهمن و کولاک برف اطلاع داده است، بنابراین رانندگان، مسافران و کوهنوردان از رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، آمادگی برای نمک پاشی و برف روبی، اطمینان از سلامت فنی خودروها برای رفتن به مناطق کوهستانی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم ضروری است.

با توجه به وزش تندبادهای لحظه‌ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده لازم است.