نیروی هوایی ارتش به خودکفایی رسیده است
نیروی هوایی ارتش به خودکفایی رسیده است

نیروی هوایی ارتش به خودکفایی رسیده است تایسیز نیوز – فرمانده دوم تیم واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تحریم‌ها، نیروی هوایی به خودکفایی رسیده و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ قطعه در هوانیروز در حال ساخت است. به گزارش تایسیز نیوز، امیر سرتیپ دوم علی دلاوری در سخنرانی […]

نیروی هوایی ارتش به خودکفایی رسیده است

تایسیز نیوز – فرمانده دوم تیم واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تحریم‌ها، نیروی هوایی به خودکفایی رسیده و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ قطعه در هوانیروز در حال ساخت است.

به گزارش تایسیز نیوز، امیر سرتیپ دوم علی دلاوری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز با تبریک ۲۹ فروردین سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی به دنبال توطئه و نقشه‌هایی بودند تا جلوی پیشرفت نظام را بگیرند که با هدایت رهبری و وفاداری مردم ، این توطئه ها نقش بر آب شد.

وی به دیدار ارتشیان با بنیانگذار انقلاب اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: امام رحمت الله با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، همه را به وحدت و اتحاد برادر گونه دعوت کردند و همین باعث شد تا نقشه‌های شوم دشمن خنثی شود.

سرتیپ دلاوری به نقش ارتش در دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعثی را منهدم و به دشمن ضربه سختی وارد کرد.

وی با بیان آنکه ارتش در ساخت و تولید ناوگروه و ناوچه و غیره به خودکفایی رسیده است؛ افزود: نیروی هوایی یک روز بعد از آغاز جنگ تحمیلی بر سر بعثی‌ها هجوم برد و اماکن نظامی بعثی‌ها را مورد حمله قرار داد.

فرمانده دوم تیم واکنش سریع نزاجا یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۰۰ بالگرد و هواپیمای بعثی‌ها توسط پدافند هوایی ساقط شد و این نتیجه اعتماد امام راحل به ارتش بود.

دلاوری بیان کرد: آسمان ایران در نتیجه خودکفایی هوانیروز در آرامش است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش اجازه نمی‌دهد تا یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیافتد، گفت: این دلاوری‌ها را می‌توان در برگ زرین افتخارات دفاع مقدس دید و ۴۸ هزار شهید ارتش گواه بر این ایثار و شهادت طلبی و اخلاص و ایمان ارتشیان است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم بوده و در همه لحظات در صحنه است.