هزار زوج آذربایجان شرقی آموزش پیش از ازدواج دیدند
هزار زوج آذربایجان شرقی آموزش پیش از ازدواج دیدند

هزار زوج آذربایجان شرقی آموزش پیش از ازدواج دیدند تایسیز نیوز- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: حدود ۱۰ هزار زوج جوان در این استان در سال گذشته آموزش های پیش از ازدواج را در مراکز این مجموعه سپری کردند. به گزارش تایسیز نیوز، فرگل صحاف در کارگاه منطقه ای برنامه ریزی و ارتقای سلامت روان […]

هزار زوج آذربایجان شرقی آموزش پیش از ازدواج دیدند

تایسیز نیوز- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: حدود ۱۰ هزار زوج جوان در این استان در سال گذشته آموزش های پیش از ازدواج را در مراکز این مجموعه سپری کردند.

به گزارش تایسیز نیوز، فرگل صحاف در کارگاه منطقه ای برنامه ریزی و ارتقای سلامت روان ویژه مربیان آموزشی استان های ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، قزوین و آذربایجان شرقی، از ارائه تعداد هفت هزار و ۵۶۱ مورد مشاوره پیش از ازدواج در همین مدت در استان خبر داد و افزود: ارائه ۳۹ هزار و ۴۷۰ مورد مشاوره و هفت هزار ۹۲۳ مورد خدمات در راستای کنترل و کاهش طلاق از دیگر برنامه های بهزیستی آذربایجان شرقی در سال گذشته است.

وی همچنین از ارایه ۸۰ هزار و ۱۶۳ مورد مشاوره تلفنی و آموزش مهارتهای زندگی برای تعداد پنج هزار ۷۴۴ نفر در سال گذشته خبر داد.

صحاف ادامه داد: پیرو به روز رسانی بسته های آموزشی پیش از ازدواج و رونمایی آن در اسفند ماه سال قبل، با تلاش متخصصین امر در حال حاضر آذربایجان شرقی میزبان ۱۰ استان جهت برگزاری دوره سه روزه با هدف مرور، بازآموزی و تربیت مربی با همکاری اساتید و هیات علمی دانشگاه تبریز است.

وی با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب ها و تبعات ناشی از فروپاشی خانواده ها، گفت: بهزیستی یکی از متولیان اصلی ارائه آموزش های لازم در زمینه ازدواج و خانواده است که ارائه بسته های آموزشی و اجرای رویکردهای جدید در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زمینه مذکور از عملکرهای موفق این سازمان است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی آرامش زن و مرد در زندگی مشترک را منوط به بلوغ زوجین دانست و یادآور شد: فلسفه ازدواج از دیدگاه قرآن رسیدن به آرامش و آسایش است، از این رو اگر در سایه‌ ازدواج، زن و مرد احساس آرامش و آسایش فکر و جسم کنند و بین آن‌ها انس و مودت برقرار شود، ازدواج آنها با ثبات خواهد بود و تزلزلی در آن راه نخواهد یافت.

صحاف گفت: با توجه به نقش مهم سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد دولتی در افزایش توانمندی زوجین قبل، حین و بعد از ازدواج، اظهار کرد: در راستای نیل به اهداف مدنظر، بهزیستی ماموریت های خود را در قالب برنامه های متنوع از قبیل برگزاری کلاس های آموزشی، برنامه ها و پویش های آگاه سازی و مشاوره اجرا می کند.