هشدار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی
هشدار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی

‍ هشدار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی نسبت به خطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان بویژه در جنگلهای ارسباران. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای با اشاره به افزایش دمای هوا ،نسبت به برافروختن آتش‌ در جنگل‌ها و مر‌اتع استان هشدار داد. […]

‍ هشدار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی نسبت به خطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان بویژه در جنگلهای ارسباران.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای با اشاره به افزایش دمای هوا ،نسبت به برافروختن آتش‌ در جنگل‌ها و مر‌اتع استان هشدار داد.

در اطلاعیه ای روز چهارشنبه مورخه ۹۹/۳/۱۴ آقای مهردادی مدیر کل این اداره کل، از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و گردشگری بویژه مناطق جنگلی و مرتعی برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند، خواسته است از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی بطور جدی خودداری کنند.
بنابه گزارش روابط عمومی این اداره کل، همچنین ایشان تاکید نمودند گردشگران، از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی خودداری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی در این اطلاعیه تاکید کرد که مردم از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رها کردن مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی) در داخل جنگل ها و مراتع خودداری کنند چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل ها و مراتع گردیده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می کند.
در این اطلاعیه از شهروندان تقاضا شده است که با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست شهرستان ها ، محیط بانی ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و دهیاری ها اطلاع دهند تا با بسیج امکانات و هماهنگی های لازم جهت اطفاء حریق اقدام شود. ایشان اعلام داشتند شماره تلفن ۱۵۰۴ رایگان امداد جنگل اداره کل منابع طبیعی بصورت شبانه روزی در این خصوص در خدمت آحاد مردم استان بویژه گردشگران و مردم طبیعت دوست می باشد.