هشدار متخصصان:سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است
هشدار متخصصان:سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است

هشدار متخصصان:سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است 🔹متخصصان دانشگاه هاروارد می‌گویند با وجود پیشرفت علم و کاهش آمار مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان، سن ابتلا به این بیماری در جهان کاهش یافته است. 🔹به گفته این متخصصان، از دهه ۹۰ میلادی تاکنون ابتلا به سرطان سینه، مری، معده، کلیه، کبد، مثانه، روده […]

هشدار متخصصان:سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است

🔹متخصصان دانشگاه هاروارد می‌گویند با وجود پیشرفت علم و کاهش آمار مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان، سن ابتلا به این بیماری در جهان کاهش یافته است.

🔹به گفته این متخصصان، از دهه ۹۰ میلادی تاکنون ابتلا به سرطان سینه، مری، معده، کلیه، کبد، مثانه، روده بزرگ، پانکراس، پروستات و تیروئید در سنین زیر ۵۰ سال، زیر ۴۰ سال و حتی زیر ۳۰ سال به شدت افزایش یافته است.

🔹هیچکس به درستی نمی‌داند اما مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی، آلودگی هوا، چاقی، نداشتن تحرک و فعالیت فیزیکی و سهم ناچیز میوه و سبزیجات در رژیم غذایی از جمله عواملی هستند که به گفته سازمان جهانی بهداشت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

🔹محققان دانشگاه هاروارد افزایش مصرف غذاهای غربی و فرآوری‌شده و تغییر سبک زندگی مردم را نیز در کاهش سن ابتلا به سرطان بی‌تقصیر نمی‌دانند.

🔹به گفته یکی از این محققان، نیاز نیست شما به مدت ۶۵ سال محصولات گوشتی فرآوری‌شده (مثل سوسیس، کالباس و کوکتل) مصرف کنید، کافیست ۲۰ سال این کار را انجام دهید تا در سنین جوانی به سرطان معده یا روده بزرگ مبتلا شوید!