پایان کرونا در پنج سناریو
پایان کرونا در پنج سناریو

🔹پایان کرونا در پنج سناریو   ▫️یک پژوهش که اخیرا بر درگاه اینترنتی دانشگاه ییل منتشر شده به تخمین میزان مبتلایان به بیماری کرونا و نرخ مرگ‌ومیر ناشی از آن پرداخته است. این پژوهش در پنج سناریو تنظیم شده و نتایج آن نشان می‌دهد در حالت‌های مختلف زمان پیک کرونا می‌تواند متفاوت باشد. ▫️در مجموع […]

🔹پایان کرونا در پنج سناریو

 

▫️یک پژوهش که اخیرا بر درگاه اینترنتی دانشگاه ییل منتشر شده به تخمین میزان مبتلایان به بیماری کرونا و نرخ مرگ‌ومیر ناشی از آن پرداخته است. این پژوهش در پنج سناریو تنظیم شده و نتایج آن نشان می‌دهد در حالت‌های مختلف زمان پیک کرونا می‌تواند متفاوت باشد.

▫️در مجموع پژوهش برآورد کرده تب کرونا در ابتدای تابستان فروکش کند، اما نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر آن بسته به عملکرد سیاست‌گذار کاملا متفاوت است.

▫️ سناریوهای ترسیم‌شده نشان می دهد با فرض اینکه از ابتدای شیوع بیماری تماس افراد تا ۷۵ درصد کاهش داشته، موارد ابتلا (شامل بدون علامت و پنهان) بین ۳ تا ۶ برابر موارد گزارش شده تخمین زده شده است.

▫️این پژوهش در فرض دیگری برآورد کرده اگر نیمی از افراد جامعه پس از تعطیلات نوروز تماس خود را با بقیه افراد به صفر برسانند و نیم دیگر از این رفتار پیروی نکنند، امکان دارد تعداد موارد ابتلا تا ابتدای تابستان به ۳ میلیون نفر برسد. اما چه باید کرد؟

▫️مقاله با الهام از تجربه کره‌جنوبی، ژاپن و چین تاکید دارد، راه‌حل نهایی در کنار فاصله‌گذاری اجتماعی، تست فراگیر است. این سیاست علاوه بر اینکه جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات می‌دهد، فشار بر روی سیستم درمانی را نیز کاهش می‌دهد./دنیای اقتصاد