چرا اتاق‌های‌ عمل دوربین‌دار نشدند؟
چرا اتاق‌های‌ عمل دوربین‌دار نشدند؟

🔘 چرا اتاق‌های‌ عمل دوربین‌دار نشدند؟ ⬅️ بنا بر‌گفته معاون درمان، این دوربین‌ها تنها در مبادی ورودی و خروجی نصب می شوند و از ورود افراد متفرقه به اتاق عمل جلوگیری می‌کنند  🔺انجام کل اعمال جراحی از سوی رزیدنت‌ها و دستیار پزشک، حضور افراد غیر ذی‌صلاح در اتاق عمل، استفاده از تجهیزات نامناسب، متناسب نبودن […]

🔘 چرا اتاق‌های‌ عمل دوربین‌دار نشدند؟

⬅️ بنا بر‌گفته معاون درمان، این دوربین‌ها تنها در مبادی ورودی و خروجی نصب می شوند و از ورود افراد متفرقه به اتاق عمل جلوگیری می‌کنند 

🔺انجام کل اعمال جراحی از سوی رزیدنت‌ها و دستیار پزشک، حضور افراد غیر ذی‌صلاح در اتاق عمل، استفاده از تجهیزات نامناسب، متناسب نبودن تعداد کادر درمانی در اتاق عمل و حتی ناآشنایی کارکنان به استفاده مناسب از تجهیزات و… ازجمله مشکلات مطرح‌شده درباره اعمال جراحی و اتاق‌های عمل است.   

🔺سعید کریمی، معاون بهداشت وزارت بهداشت  در گفت‌وگو با همشهری: در نامه اول که ۱۴شهریور ابلاغ شد، ابهاماتی درباره نصب دوربین‌ها در قسمت‌های مختلف اتاق عمل وجود داشت که در نامه اخیر این ابهامات برطرف شده است. 

🔺نصب دوربین‌ها در مبادی ورودی و خروجی اتاق‌های عمل با هدف افزایش ایمنی بیماران صورت می‌گیرد و در نقاطی که بیمار به دلایل انجام عمل جراحی پوششی نداشته باشد، هیچ دوربینی نیست و نصب هم نخواهد شد.