یعقوب هوشیار: تکمیل مترو یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری است
یعقوب هوشیار: تکمیل مترو یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری است

دومین نشست خبری شهردار تبریز؛ یعقوب هوشیار: تکمیل مترو یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری است شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد. شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی […]

دومین نشست خبری شهردار تبریز؛

یعقوب هوشیار: تکمیل مترو یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری است شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد. شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد.

به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از شهریار، یعقوب هوشیار عصر امروز در دومین نشست خبری خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران رسانه‌های تبریز بود.  وی در ابتدای صحبت‌های خود با قدردانی از اصحاب رسانه، خبرنگاران را افرادی دلسوز دانست که با اطلاع رسانی بموقع و دقیق خود، مکمل فعالیت های شهرداری هستند و تذکرات آنها باعث می‌شود تا شهرداری به موضوعات ریز هم توجه کند.

هوشیار در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر تبریز، گفت: یکی از معضلات جدی شهر تبریز، حوزه حمل و نقل عمومی است و در این راستا ۳۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد تا این مشکل بخصوص در مناطق محروم برطرف شود.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی از طرف شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارایه شده است، افزود: این طرح با هدف حمایت از تاکسیرانان عزیز اجرا خواهد شد و در کنار آن از دولت هم کمک می‌گیریم تا پایان سال شاهد این نوسازی باشیم.

شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بعد از حادثه فاز ۳، سه ایستگاه خط ۱ ناقص بود و در خط ۲ نیز هر دو دستگاه حفاری تی بی ام متوقف بود که اکنون این دستگاه از هر دو طرف فعال شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه ۱۵ خط ۱ آخر شهریور سال جاری به اتمام رسیده و پنجشنبه هفته جاری نیز ایستگاه ۱۴ خط ۱ به بهره‌برداری می‌رسد روز ۲۲ بهمن سال‌جاری نیز ایستگاه ۱۳ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هوشیار هدف‌گذاری شهرداری تبریز را افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو تا پایان دوره ششم دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم، ایجاد خط دوم بی آر تی است چراکه به رغم هزینه‌های زیاد در حوزه حمل و نقل عمومی، شهروندان برطرف شدن ترافیک در شهر را احساس نمی‌کنند.

در این راستا هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی را برای اولین بار در تبریز اجرا می‌کنیم که پیش بینی می‌کنیم  تاثیر ۳۰ درصدی در حل شدن مشکل ترافیک داشته باشد.