🔻آذربایجان در انتظار روزهای سخت کرونائی
🔻آذربایجان در انتظار روزهای سخت کرونائی

🔻آذربایجان در انتظار روزهای سخت کرونائی 🔸️رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روزهای آتی، برای حوزه سلامت روزهای سختی خواهد بود. 🔸️به گزارش تایسیز نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: روزهای آتی روزهای سختی برای حوزه سلامت خواهد بود و راست قامتان سلامت بدون احساس خستگی کار را پیش […]

🔻آذربایجان در انتظار روزهای سخت کرونائی

🔸️رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روزهای آتی، برای حوزه سلامت روزهای سختی خواهد بود.

🔸️به گزارش تایسیز نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: روزهای آتی روزهای سختی برای حوزه سلامت خواهد بود و راست قامتان سلامت بدون احساس خستگی کار را پیش ببرند.

🔸️محمد حسین صومی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اکنون تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس، استفاده ماسک است، گفت: با استفاده از ماسک متهم نمی‌شویم که بیماری از ما به فرد دیگری انتشار پیدا کرده است.

🔸️وی بیان کرد: بنده در جلسات هم در حاشیه می‌نشینم و فاصله را هم رعایت می‌کنم. کرونا در حال گسترش بوده و از شما می‌خواهیم به ما کمک کنید.

🔸️رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فوت دو نفر از معاونان ادارات کل آذربایجان شرقی بیان کرد: سن متوسط مدیران ما بالای ۴۵ سال و شانس مرگ بالا است، اما افراد جوان‌تر از این هم فوت کرده‌اند.

🔸️ وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان روز گذشته استان ما را قرمز اعلام نکرد و معیار قرمز اعلام شدن یک استان تعداد بستری‌ها، فوتی‌ها و موارد سرپایی است.

🔸️وی گفت: میزان بستری و فوتی‌ها در استان ما افزایش زیادی نداشته است. کرونا در کل کشور در حال گسترش بوده و بسیاری از مناطق به ویژه در آذربایجان شرقی هنوز مستعد آلودگی هستند.

🔸️صومی متذکر شد: با توجه به مساعد بودن فصل در آذربایجان شرقی و حضور مسافران و گردشگران و افزایش رفت و آمدها، هم استانی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بهداشت فردی را رعایت و فاصله ۱.۵ متری را رعایت کنند.

🔸️ وی تاکید کرد: پروتکل‌ها و اصول بهداشتی مورد تاکید ما باید در صورت حضور در مجامع رعایت شوند، در غیر این صورت وضعیت استان مساعد نخواهد بود.

🔸️وی در ادامه در پاسخ به علت اعمال نشدن محدودیت‌ها در استان اظهار کرد: هنوز تمهیداتی در مورد استان‌هایی که تعداد موارد بستری و سرپایی آنها از استان ما بیشتر است نیز اندیشیده نشده است.

🔸️وی متذکر شد: اعمال محدودیت و تمامی تصمیمات وابسته به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است.

🔸️رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه از شناسایی ۱۲ هزار و ۹۳۵ مورد مثبت کووید۱۹ در استان خبر داد.