جلسه ستادمبارزه با کرونای شهرستان تبریز
جلسه ستادمبارزه با کرونای شهرستان تبریز

💢 جلسه ستادمبارزه با کرونای شهرستان تبریز   🔷 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز، جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان امروز با حضور اعضا به ریاست مهندس مهدوی، برگزار شد. فرماندار شهرستان تبریز در ابتدای این جلسه همدلی و همراهی کلیه خیرین در بحث کمک های مومنانه را از تاثیرات و برکات فرهنگی […]

💢 جلسه ستادمبارزه با کرونای شهرستان تبریز

 

🔷 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز، جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان امروز با حضور اعضا به ریاست مهندس مهدوی، برگزار شد.

فرماندار شهرستان تبریز در ابتدای این جلسه همدلی و همراهی کلیه خیرین در بحث کمک های مومنانه را از تاثیرات و برکات فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت : اجرای موفق رزمایش کمک های مومنانه در کل کشور با دستور مقام معظم رهبری باعت درخشش کشورمان در کل دنیا شد.

🔺رئیس شبکه بهداشت شهرستان تبریز نیز دراین جلسه با بیان اینکه نمونه برداری سرپایی از هفته گذشته در شهرستان راه اندازی شده است، گفت: تا پانزدهم اردیبهشت ماه در شهرستان تبریز ۲ هزار و ۱۴۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که از این تعداد متاسفانه ۱۵۱ نفر فوت شده اند.

دکتر مردی با اشاده به اینکه ۱۴۵ تیم بهداشتی و ۱۴۱ تیم بسیجی روزانه در بحث بازرسی و نظارت بهداشتی فعالیت می کنند، گفت: بالای ۷۰ درصد اصناف، ۹۴ درصد کارخانجات و مراکز تولیدی اقدام به دریافت کد رهگیری کردند و کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

وی همچنین از اجرای ۶۵ درصد طرح غربالگری مجدد در شهرستان خبر داد و گفت : از ۲۲۰ اداره و دستگاههای اجرائی در سطح شهرستان ۵۷ درصد تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و به بقیه موارد که رعایت نمی کنند اخطارهای بهداشتی قانونی داده شده است.

🔸در این جلسه مقرر شد…

🔺از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه کلیه وسائط نقلیه عمومی مترو، BRT و اتوبوسهای خطی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک و دستکش برای رانندگان و مسافرین خدمات ارائه دهند.

🔺در وردیهای بازار مسقف تبریز واحدهای ارائه کننده ماسک و موارد بهداشتی با فروش بقیمت های متعادل و مصوب مستقر شوند.

🔺 سرویس های بهداشتی پارکها با رعایت موارد بهداشتی و نصب مواد ضد عفونی کننده در ورودی سرویس ها خدمات ارائه دهند و نیروی انتظامی نیز از هرگونه تجمع و اتراق در بوستان ها و پارکها جلوگیری نماید.

🔺سازمان صمت به موضوع گرانفروشی برخی اصناف به جد ورود کرده و بحث تهیه کارتکس ویژه بازرسی اصناف را مورد توجه قرار دهد.

🔺تمامی ادارات، دستگاههای اجرائی و شرکت های تولیدی یک نفر رابط برای اجرای کلیه مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، معرفی کنند.

🔺کمیته نظارت و ارزیابی با اکیپ های ترکیبی شهرداری، مرکز بهداشت، سازمان صمت و نیروی انتظامی بر اجرای پروتکل های بهداشتی کلیه اصناف، مراکز خدماتی، شرکت های تولیدی ، ادارات و حمل و نقل عمومی نظارت کنند.