برای ثبت در تاریخ !
برای ثبت در تاریخ !

برای ثبت در تاریخ ! تفاوت بازتاب دستگیری رئیس شورای شهر و آتش سوزی محوطه ربع رشیدی در رسانه های تبریز مهدی حافظ زاده   شاید ۷۰۰ سال پیش زمانی که رشیدالدین فضل‌الله همدانی وزیر دانشمند ایلخانان نخستین مجموعه دانشگاهی جهان را در تبریز راه اندازی کرد هرگز تصور نمی کرد که این مجتمع منحصربفرد […]

برای ثبت در تاریخ !

تفاوت بازتاب دستگیری رئیس شورای شهر و آتش سوزی محوطه ربع رشیدی در رسانه های تبریز

مهدی حافظ زاده

 

شاید ۷۰۰ سال پیش زمانی که رشیدالدین فضل‌الله همدانی وزیر دانشمند ایلخانان نخستین مجموعه دانشگاهی جهان را در تبریز راه اندازی کرد هرگز تصور نمی کرد که این مجتمع منحصربفرد علمی و تاریخی روزی به این وضعیت دچار شود. محوطه مجموعه تاریخی ربع رشیدی به همین سادگی در آتش سوخت و جالب آنکه تاکنون هیچ کدام از همکاران رسانه ای برای این حادثه تلخ یادداشتی ننوشته و از مسئولین نپرسیده اند آیا امکانات اولیه ایمنی در این بنای تاریخی به کار گرفته شده بود یا نه؟ در روزی که آتش سوزی این بنای تاریخی همزمان شده بود با بازداشت رئیس شورای شهر و برخی از مدیران شهرداری تبریز چه ها که در خصوص پرونده فساد احتمالی در شورا و شهرداری نوشته نشد ولی افسوس که اهمیت ربع رشیدی از نظر تحلیل گران رسانه های محلی بدور ماند !
فرض کنید چند قرن دیگر دانشگاه فعلی تبریز دچار آتش سوزی شود و هیچ کس برایش مطلبی ننویسد و از مسئولین آن زمان نپرسد چرا اولین امکانات ایمنی و حفاظتی در این بنای تاریخی احداث نشده آیا این غفلت نسبت به یک اثر تاریخی قابل تامل نخواهد بود؟
۱۴ خرداد سال ۹۹ محوطه بنای تاریخی ربع رشیدی در آتش سوخت و صدمه دید و از همه بدتر آنکه در رسانه های محلی به غیر از انتشار خبرحادثه ، مطلب و یادداشتی در این مورد نوشته نشد که این غفلت و بی توجهی در تاریخ ثبت خواهد شد!