هشت میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند؟ واقعیت چیست؟۰
هشت میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند؟ واقعیت چیست؟۰

هشت میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند؟ واقعیت چیست؟ ✍داود هوشیار ظهر امروز بود که خبرگزاری ایسنا در خبری از زبان رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نوشت: ۹۰ درصد مردم هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اند، این گفته‌ی دکتر گویا این شائبه را در ذهن مردم ایجاد کرد که ۱۰ درصد مردم […]

هشت میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند؟ واقعیت چیست؟

✍داود هوشیار

ظهر امروز بود که خبرگزاری ایسنا در خبری از زبان رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نوشت: ۹۰ درصد مردم هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اند، این گفته‌ی دکتر گویا این شائبه را در ذهن مردم ایجاد کرد که ۱۰ درصد مردم که حدودا برابر ۸ میلیون نفر است به کرونا مبتلا شده اند!

این در حالیست که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت از میان ۴۸۰ هزار نفری که با علائم کرونا از آن ها تست گرفته شده نزدیک ۹۷ هزار نفر از مردم به کرونا مبتلا شده اند و در بدبینانه ترین حالت اگر خبرهای رسانه های بیگانه و معاند را هم باور کنیم، امکان ندارد حتی یک میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شده باشند.

اطلاعات دریافتی از برخی مراکز بهداشتی (آذربایجان شرقی) نشان می دهد که میزان مراجعه مردم با علائم کرونا به این مراکز، روند کاهشی داشته و تعداد فوتی ها نسبت به تعداد مبتلایان بسیار ناچیز است.

مشخص نیست این مقام مسئول بر چه اساسی و با کدام اطلاعات این سخن را گفته اما ضروریست کسانی که افراد مسئول نسبت به سخنان و اطلاعاتی که می دهند اشراف کامل داشته باشند چرا که کوچکترین اشتباه در موضوع کرونا می تواند باعث ایجاد ترس و اضطراب در میان مردم شود.