۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات گرامی باد
۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات گرامی باد

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات گرامی باد   در یادداشت زیر سعی شده است شمه ای از تلاش های بی پایان و دلسوزانه مدیران، کارشناسان و کارمندان حوزه روابط عمومی در قالب کلمات بیان شده و در حد بضاعت از تلاش های آنان قدردانی شود. در هر سازمان، وزارت خانه و […]

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات گرامی باد

 

در یادداشت زیر سعی شده است شمه ای از تلاش های بی پایان و دلسوزانه مدیران، کارشناسان و کارمندان حوزه روابط عمومی در قالب کلمات بیان شده و در حد بضاعت از تلاش های آنان قدردانی شود.

در هر سازمان، وزارت خانه و شرکتی، واحد روابط عمومی وظیفه برقراری ارتباطات با مخاطبین را داشته و ویترین هر سازمانی است ولی همیشه در حد آن وظیفه نمانده و پا فراتر می گذارند.

روابط عمومی جای خوبی است برای نیکی کردن به خلق خدا، وقتی با سعه صدر و فراخی بینش درمقابل خروش یک ارباب رجوع معترض یا خشمگین قرار میگیری و تمام ناگفته هایش را با گوش جان می شنوی، او را آرام می کنی و دردش را می کاهی، اگر اسم این نیکی نیست پس چیست؟!

در جامعه کنونی ما با وجود فشارهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و روانی بر روی مردم، روابط عمومی نقشی اساسی و محوری در کاستن آلام شهروندان و معرفی سازمان متبوعش به شکلی وزین و موجه دارد و البته افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند نه فقط وظیفه مداری می کنند بلکه فراتر از آن، چاشنی عشق و مهربانی به آن اضافه کرده و کار خود را برای مردم و سازمان متبوع انجام می‌دهند.

روابط عمومی، خوب می‌داند که قبل از هر برنامه‌ای و اقدامی باید خود را برای افکار سنجی، ایده پردازی و مقدمه چینی برای اجرا آماده کند و بعد از اجرای کار نیز حضور دارد تا آیینه تمام نمای فعالیت ها در رسانه‌های جمعی باشد.

روابط عمومی، هر چند در اکثر سازمان ها محجور و مغفول است ولی آنان که مجذوب و گداخته آن هستند نیک می دانند که آنجا صحبت از ایثار و جان فشانی است.

آنان همواره حضور دارند، چه فیزیکی و ملموس و چه به صورت دور کاری و ناملموس یعنی ۲۴ شبانه روز در ۷ روز هفته.

هنگامی که قرار است یک مسابقه ورزشی بین المللی به مدت یک هفته برگزار شود، روابط عمومی سازمان ورزشی از ماه ها قبل خود را برای برگزاری احسن آن آماده می کند، جریان سازی می‌کند، خوب انگاری می کند، ناپیدا ها را پیدا کرده و به همگان معرفی می‌کند و از همه مهمتر، یک هارمونی می آفریند از عدم به وجود؛ گویی که مسابقات هم اکنون در حال انجام است.

با چه ظرافتی نهان را آشکار و ماهیت را به موجودیت بدل می کند، این روابط عمومی است.

این که همواره کارهای روابط عمومی در مقابل چشم است بر هیچ کس پوشیده نیست و این یعنی اینکه همه روابط عمومی را می‌شناسند و به آن باور دارند، بیایید این باور را به حمایت گره بزنیم و روابط عمومی را برای تعالی سازمان حمایت کنیم.

روابط عمومی، این ویترین خوش‌رنگ و لعاب و زبان گویای سازمان.

روابط عمومی خوب است و جایی است برای عشق ورزیدن، قدردان باشیم و خدا را به خاطر روابط‌عمومی شکر کنیم چرا که نبود آن، هر سازمان را دچار چند دستگی و اغتشاش می‌کند و وجود آن موجب قوت قلب مدیر عالی و سنگ صبوری برای مخاطبان و کارکنان سازمان است.

من نیز این روز بزرگ را بر همه فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات شادباش می گویم.

محمد سلیمی
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی