سهم اقتصاد و معیشت در افزایش ابتلای آذربایجانی ها به کرونا ! مهدی حافظ زاده اخیرا معاون وزیر امور خارجه همچون بسیاری دیگر از مردم عادی از نرخ بالای بیکاری در آذربایجان شرقی انتقاد کرده است . این در حالیست که تعداد زیادی از افراد جویای کار به سایر استان ها مهاجرت می کنند که […]

سهم اقتصاد و معیشت در افزایش ابتلای آذربایجانی ها به کرونا !

مهدی حافظ زاده

اخیرا معاون وزیر امور خارجه همچون بسیاری دیگر از مردم عادی از نرخ بالای بیکاری در آذربایجان شرقی انتقاد کرده است . این در حالیست که تعداد زیادی از افراد جویای کار به سایر استان ها مهاجرت می کنند که اگر آنان نیز درنظر گرفته شوند اوضاع اشتغال در آذربایجان تاسف بارتر می شود .
این‌روزها کرونا در جای جای کشور با اعصاب و روان مردم بازی می کند و نزدیک ۹ استان کشور همچون آذربایجان شرقی را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داده است. در اینکه مردم به اشتباه کرونا را ویروس ضعیف شده یا از بین رفته تلقی می کنند شکی نیست ولی باید قبول کرد هیچ کس جانش را ازسرراه پیدانکرده که تقدیم این ویروس منحوس کند. پس علتی هست که مردم را راهی بازار و خیابان کرده تا با کرونا روبرو شوند. پیداکردن تکه نانی حلال و پرکردن شکم خانواده همه را مجبور کرد یک ماه بیشتر نتوانند در خانه بمانند. عدم سرمایه گذاری مناسب و مطلوب دولت ها در آذربایجان شرقی واقعیتی غیر قابل انکار است که نتیجه اش می شود بالا بودن نرخ بیکاری ! این خیل عظیم بیکاران را اگر در کنار کارگران روزمزد که باید کار کنند تا گرسنه نمانند درکنار هم قرار دهیم می شوند جمعیتی انبوه که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند وزارت بهداشت و درمان را در کنترل کرونا با شکست مواجه می‌کنند. حال که دولت نمی خواهد اقتصاد را تعطیل کرده و بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید دارد به نظر می رسد باید اجرای پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه از سوی مسئولین اجرا شود. دولت به جای مقصر جلوه دادن مردم در افزایش آمار کرونا در روزهای اخیر آن هم به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی باید مدیریت سخت گیرانه ای درقبال خاطیان به ویژه در اماکن عمومی و پرتردد از خود نشان دهد.

https://telegram.me/hamshahriazarbayjansharghi