آغاز اجرای طرح آموزش سامانه “بهروب” در مدارس جنوب غرب تبریز
آغاز اجرای طرح آموزش سامانه “بهروب” در مدارس جنوب غرب تبریز

آغاز اجرای طرح آموزش سامانه “بهروب” در مدارس جنوب غرب تبریز شهردار منطقه ۷ تبریز به اهمیت موضوع فرهنگسازی از مدارس  اشاره کرد و گفت: در این راستا اقداماتی  برای آموزش اپلیکیشن بهروب در مدارس آغاز شده است. به گزارش تایسیزنیوز، اصغر آدی‌بیگ امروز در جلسه‌ای با مدیران ناحیه ۳ اداره آموزش و پرورش تبریز […]

آغاز اجرای طرح آموزش سامانه “بهروب” در مدارس جنوب غرب تبریز

شروع آموزش بهروب در مدارس

شهردار منطقه ۷ تبریز به اهمیت موضوع فرهنگسازی از مدارس  اشاره کرد و گفت: در این راستا اقداماتی  برای آموزش اپلیکیشن بهروب در مدارس آغاز شده است.

به گزارش تایسیزنیوز، اصغر آدی‌بیگ امروز در جلسه‌ای با مدیران ناحیه ۳ اداره آموزش و پرورش تبریز در خصوص آگاهی نسل جدید کشور با مشارکت عمومی در خصوص مدیریت پسماند شهری اظهار کرد: آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های مهم و بنیادی در کشور است که وظیفه تربیت نسل جدید کشور را دارند از این‌رو اگر بخواهیم در مدیریت شهری به یک جایگاهی برسیم نباید از نقش پررنگ دستگاه تعلیم و تربیت غافل شویم. 

وی افزود: ما در شهرداری همیشه در صدد ایجاد تعامل و هم‌افزایی با دستگاه تعلیم و تربیت بوده و هستیم. 

شهردار منطقه ۷ تبریز بیان داشت: در بودجه سال جدید همه مشکلات مدارس احصا شده و ردیف بودجه برای آنها تعیین شده است و طبق زمان‌بندی انجام شده، در کلیه مدارس خدمات شهرداری ارائه خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: البته مشکلات همه مدارس با یکدیگر متفاوت است که شاید در برخی مدارس نیاز به کارهای عمرانی باشد و در برخی دیگر با مشکل لوازم التحریر و غیره روبرو باشیم. 

آدی بیگ متذکر شد: قطعا مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدام بین دو دستگاه شهرداری و آموزش و پرورش ارائه خدمات فرهنگ‌سازی است. 

وی ادامه داد: البته تاکنون ۲۸۰ برنامه فرهنگی با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در سطح منطقه برگزار شده است. 

در ادامه این جلسه که با حضور  رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز برگزار شد، آسیابانی، کارشناس  فرهنگی شهرداری منطقه ۷ در توضیح اپلیکیشن بهروب توضیحاتی داد که بنابه گفته او، آموزش این طرح از مدارس آغاز شده و آموزش جداسازی زباله‌های تر و خشک از طریق توری و باکس‌های زباله خشک  داده می‌شود. 

وی افزود: طبق مصوبه شورا، بعد از جمع‌آوری و تحویل پسماند و دریافت مبلغ آن در مدارس،  ۳۰ درصد مبلغ مازاد نیز برای کمک به مدرسه به حساب آن مدرسه واریز شود.

گفتنی است نقش شهرداری در موضوع  بهروب  این است تا هماهنگی بین نمایندگان مدارس را ایجاد کرده و آموزش‌های شهری را در آن مدارس ارائه دهند.