افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی
افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی تایسیز نیوز – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی در سال‌جاری خبر داد. اسد بابایی، چهارشنبه، ۱۶ خرداد ماه، در اولین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد

افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی

افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی

تایسیز نیوز – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی در سال‌جاری خبر داد.

اسد بابایی، چهارشنبه، ۱۶ خرداد ماه، در اولین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر در سال ۱۴۰۱ در کتابخانه‌های استان عضو بودند که در حال حاضر به ۱۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد دو کتابخانه سیار در تبریز، یک کتابخانه سیار در جلفا و یک کتابخانه سیار در شبستر وجود دارد، افزود: پیشنهاد اعطای حق انتفاع مینی‌بوس‌های بدون کارکرد را به شهرداری داده‌ایم تا پنجمین کتابخانه سیار نیز در شهر جدید سهند راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۸۰ هزار و ۷۲۶ جلد کتاب امانت داده شده که اکنون با افزایش ۲۶۸ درصدی به تعداد دو میلیون و ۱۳۹ هزار جلد رسیده است.

بابایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مساحت کتابخانه‌های عمومی استان ۸۶ هزار و ۱۶۳ مترمربع بود که با افزایش شش درصدی در سال‌جاری به ۹۱ هزار و ۳۵۴ مترمربع رسیده، گفت: در سالجاری اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌های استان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بعد از آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی در سطح استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ صرفا محل امانت کتاب نیست، افزود : بیش از ۶۴ برنامه فرهنگی در تمام کتابخانه‌های استان در حال حاضر برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چهار طرح کودک کتابخوان، کتابیاران، خانواده کتابخوان و کتابخانه خانه دوم سالمندان در استان اجرا می‌شود که ابتکار استان ما بوده و برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.