امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد
امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد

استاد دانشگاه: امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد تایسیز نیوز – استاد دانشگاه گفت: امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد. حجت‌الاسلام ناصر فروهی در گفت‌وگو با خبرنگار به جنبه های مختلف شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) از نظر فقهی فقیهی جامع الشرایط، […]

استاد دانشگاه:

امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد

امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد

تایسیز نیوز – استاد دانشگاه گفت: امام خمینی(ره)، مردم و اسلام را رکن اساسی جامعه قرار داد.

حجت‌الاسلام ناصر فروهی در گفت‌وگو با خبرنگار به جنبه های مختلف شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) از نظر فقهی فقیهی جامع الشرایط، از نظر عرفان عارف به تمام معنا و از منظر فلسفه فیلسوف صاحب نظر بود که در کنار این جنبه های شخصیتی، یک رهبر سیاسی تمام عیار نیز بود.

وی به خباثت های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) با وجود فعالیت های منافقان، آشوب و شورش های گروهک های مختلف، ناامنی، اغتشاش و جنگ تحمیلی، جامعه اسلامی را به ساحل آرامش هدایت و رهبری کرد و در این راستا نیز رهبر معظم انقلاب بدرستی راه آن عالم فرزانه را ادامه داده‌اند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب با ترور شهیدان رجایی، بهشتی، باهنر و مسئولان ارشد کشور، امام خمینی(ره) با تدبیر و درایت خود موجب شد ذره‌ای به نظام اسلامی ضربه‌ وارد نشود و بعد از چهل سال با شهادت شهدای خدمت و شخص اول اجرایی کشور، رهبر معظم انقلاب با سیاست و درایت خود نگذاشتند در روند کشور خللی وارد شده و مردم نگران وضعیت سیاسی و اجتماعی شوند.

فروهی به نشر انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: امروزه شاهد گسترش مکتب، اندیشه، آرمان های انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب در سراسر کشورهای جهان از جمله دانشگاه های ایالات متحده آمریکا هستیم.

وی نظریه ولایت را تشریح کرد و ادامه داد: امت و امامت یک اندیشه سیاسی برگرفته از آیات و روایات است که این نظریه تمام مرزهای جغرافیایی را می‌شکافد و سرتاسر جهان از جمله کشورهای اسلامی را شامل می‌شود و در این راستا نیز امام خمینی(ره) ولی‌امر تمام مسلمین جهان صاحب نظریه ولایت بود. 

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در اکثر کشورهای مسلمان نشین نمایندگانی داشت و همچنین امروزه، رهبر معظم انقلاب در جهت هدایت و راهبری مسلمانان جهان نمایندگانی دارد.

این ستاد دانشگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی را پنج مرحله آرمانی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح کرده است.