تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است
تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است

تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است تبریز- تایسیز نیوز- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بارش برف از شب گذشته در برخی مناطق استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر استان نیازمند زنجیرچرخ […]

تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است

تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است

تبریز- تایسیز نیوز- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بارش برف از شب گذشته در برخی مناطق استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر استان نیازمند زنجیرچرخ است.

« غلامرضا رسول زاده» با بیان اینکه هم اکنون تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد، افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، بارش برف و باران در چند روز آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین رانندگان و مسافران باید موارد ایمنی در رانندگی را رعایت کرده و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر بارش برف در محور هشترود – مراغه و اهر – کلیبر ادامه دارد، بر ضرورت به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجیهزات ایمنی برای مسافرت در این محورها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز بارش های زمستانی از شب گذشته در استان، گروه های راهداری استان ۷۰۰ کیلومتر- باند از راه های استان را با استفاده از ۱۰۰ تن مخلوط شن و نمک، برف روبی و نمک و شن پاشی کردند، همچنین گفت: در مدت یاد شده راهداران استان به ۱۵ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان برف روبی در راه های ارتباطی چاراویماق، هشترود، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند، هوراند و ورزقان انجام شده است.

رسول زاده، ادامه داد: در عملیات زمستانی امسال، یک هزار و ۲۰۰ نیروی راهداری این اداره کل با استفاده از ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در سطح ۱۴ هزار کیلومتر راه های زیر پوشش و ۳۸ نقطه برف گیر و کوهستانی به رانندگان و ترددکنندگان جاده ای خدمات ارایه می کنند.

وی با بیان اینکه تلفن گویای ۱۴۱ به طور شبانه روز در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی پاسخگوی رانندگان و مسافران است، یادآور شد: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.