ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون
ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خبر داد ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون تایسیز نیوز – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: ثروتمندسازی ۱۰ روستای شهرستان ورزقان را از محل مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت مس سونگون در برنامه ‌داریم. حیدر فتح‌زاده (۱۲ خرداد ماه) در نشستی با هیأت […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خبر داد

ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون

ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون

تایسیز نیوز – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: ثروتمندسازی ۱۰ روستای شهرستان ورزقان را از محل مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت مس سونگون در برنامه ‌داریم.

حیدر فتح‌زاده (۱۲ خرداد ماه) در نشستی با هیأت اندیشه‌ورز استان، اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان کوچک معمولاً پس از تولید محصول در انتقال دانش و فناوری، ارتقای کیفی و کمی محصولات، بازاریابی و فروش به‌موقع، تحلیل بازار و رقبا ضعف دارند که باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: در استان ۲۷۰۷ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد ۵۹۶ روستا کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت و ۳۶۴ روستا خالی از سکنه است.

فتح‌زاده با بیان اینکه جمعیت روستاهای استان در سال ۱۴۰۳ یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۴۲ نفر برآورد شده است، ادامه داد: آسیب‌پذیری روستاهایی که در نقاط مهاجرفرست واقع شده‌اند رفته‌رفته افزایش می‌یابد، چون به‌تدریج با کاهش جمعیت و در نتیجه، تحلیل نیروی کار مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به احداث جاده ۱۰۷ کیلومتری کلاله تا جلفا، این جاده را استراتژیک و در توسعه پهنه ارس بسیار پر اهمیت دانست و افزود: پهنه ارس به طول بیش از ۲۳۵ کیلومتر با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان هم‌مرز است و دو گمرک با قابلیت صادرات و واردات به این کشورهای همسایه و اوراسیا دارد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اقداماتی مانند احداث سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی، توسعه آبیاری نوین در محصولات کشاورزی و ایجاد بیش از ۱۵ ایستگاه پمپاژ آب، امنیت پایدار و اعتماد اجتماعی را نویدبخش شتاب توسعه در این پهنه دانست.