جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می شود
جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می شود

برای نخستین بار: جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می شود نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز با محور طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار آغاز به کار کرد. به گزارش تایسیز نیوز، مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره […]

برای نخستین بار:

جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می شود

جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می شود

نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز با محور طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار آغاز به کار کرد.

به گزارش تایسیز نیوز، مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز و نشست خبری دست اندرکاران این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در این شهر برگزار می‌شود و این سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهتر این رویداد در کنار برگزار کنندگان قرار دارد.

علی مشایخی با اشاره به برگزاری اولین مسابقات آزاد مهارتی طراحی و دوخت لباس اجتماع بر اساس مدل قجری تبریزی در این جشنواره، افزود: طرح‌های پیشنهادی استان‌های مختلف بر اساس بوم تبریز به این جشنواره ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره محدود شده به طرح ایرانی اسلامی تبریز بوده و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید در قالب این طرح آثار خود را تا ۲۱ تیر ماه به دبیرخانه ارسال کنند و از هر استان سه طرح مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه از بین سه طرح ارسال شده از هر استان فقط یک طرح برگزیده انتخاب و طی ۲ روز به صورت زنده آنچه طراحی شده با دستان هنرمند تهیه و داوری می‌شود.

مشایخی، با اشاره به اینکه ارزیابی این رویداد بر اساس «سی آیاس» و در قالب استاندارد سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، ادامه داد: از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به سه نفر اول مسابقات لوح تقدیر، گواهینامه بین المللی و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی مهارت امسال در شهر لئون فرانسه برگزار می‌شود و آذربایجان شرقی با تیم ۱۳ نفرهدر حرفه‌های مختلف در این مسابقات حضور می‌یابد.

مشایخی، افزود: این رویداد مقدمه‌ای برای شناسایی نخبگان مهارتی در این عرصه بوده و با توجه به اینکه انتخابی تیم ملی برای بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی در آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، امید است برگزیدگان مد و لباس این جشنواره نیز در این دوره حضور یابند.

جشنواره با محوریت آثار فاخر دوره قاجار برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته کلید خورده است، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ارج نهادن به جایگاه صنعتگران و هنرمندان تبریز در راستای تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی شایسته کشوری مسلمان با فرهنگ و متمدن است.

لیلا اتکایی، با اشاره به اینکه تبریز از پرچمداران فرهنگ و تمدن ایران زمین است، افزود: با توجه به اینکه در دوره قاجار تبریز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، محوریت این جشنواره طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار انتخاب شده است.

رئیس کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز نیز در این نشست هدف از برگزاری این جشنواره را گردهمایی متخصصان این عرصه جهت بحث و تبادل نظر در یافته‌های خود اعلام کرد و گفت: آشنایی با ابزار و موضوعات جدید، فراهم کردن فرصت برای دانش آموختگان در ارائه قابلیت و آموخته‌های خود، برقراری انسجام و وحدت بیشتر صاحب نظران و معرفی بهتر و بیشتر این رشته به جامعه و مسؤولان در جهت مشخص شدن جایگاه آن از دیگر اهداف این جشنواره است.

الهام دادگر نوبریان، با تاکید بر شناساندن متخصصان و دانش آموختگان حوزه پوشاک ایران زمین به جهانیان، افزود: این جشنواره در چهار بخش رقابتی، آموزشی، نمایشگاهی و مسابقه مهارتی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بخش رقابتی شامل طراحی لباس اجتماع، پارچه، دیجیتال لباس، اکسسوری و تزئینات لباس، میف و کفش، طلا و جواهرات و بخش پژوهش بوده و مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۲۰ تیر تمدید شده است.